cizgi buyuk banner

EDİTORYAL

kemalbeysmllPandemiden Çıkış İçin Zemin Oluşturduk

Pandemi döneminde faaliyetlerine ara vermek zorunda kalan işletmeler ve firmalarımız, normalleşme sürecinin kazanımlarıyla yeniden ticari hayatlarına devam etmeye başladı. Bu süreçte yıl sonu hedefleri ile gelecek beklentileri revize edildi. Sürecin en az hasarla atlatılması yönünde gerçekçi bir tutum sergilendi.

ALU&Art Dergisi olarak yeni sayımızda, firmalarımızın pandemi döneminde yaşadıkları zorlukları, bunların aşılması noktasında sergiledikleri üstün performansı, pandemiye rağmen elde ettikleri başarılarını onların gözünden sizlerle paylaştık. Normalleşme süreciyle yeniden firma ziyaretlerimizi gerçekleştirerek, sosyal mesafe kuralları çerçevesinde hasret giderdik.

Firmalarımızın röportajlarının yanı sıra sektörümüzün öncü kuruluşlarının değerlendirmelerini sayfalarımıza ekledik. Türkiye’de bilimin gelişimi yönünde öncü adımlar atan TÜBİTAK’ın çalışmalarını, TÜBİTAK Marmara Araştırma Merkezi (MAM) Malzeme Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Metin USTA röportajımızla sayfalarımıza taşıdık. Sektörümüzün öncü kuruluşlarından İDDMİB’in her sene geleneksel olarak düzenlediği İhracatın Metalik Yıldızları Ödülleri’nde üstün başarı gösteren firmalarımızın farklı kategorilerde aldıkları ödüllere, haberlerimizde yer verdik.

15 yıldır aralıksız olarak sizlerle buluşturduğumuz Win&ARTProje / ALU&Art Dergilerimizi hazırlarken bir yandan da yayıncılık ve reklamcılık alanlarındaki köklü tecrübesinden ilham alarak faaliyete geçirdiğimiz AKD Kurumsal Danışmanlık firmamızın yapılanma süreci içerisinde olduk. 15 yıldan bu yana şirket ve kurumların kurumsal iletişim çalışmaları çerçevesinde ihtiyaca yönelik çözümler üreten firmamız, bu yapılanma sürecinin ardından yepyeni bir yüze kavuştu. Kurumsal iletişimin tüm alanlarına dokunan AKD Kurumsal Danışmanlık olarak çözüm odaklı hizmetimizle şirket ve kurumlara markalaşma, kurumsal kimlik çalışmaları, sosyal medya yönetimi, Google SEO çalışmaları, dijital pazarlama, prodüksiyon, promosyon ve organizasyon gibi hizmetler sunarak iletişim dünyasının tüm dinamiklerini yeniden tanımlıyoruz.

Normalleşme süreciyle ekonomimizde üretim ve ihracat odaklı sevindirici gelişmeler içerisindeyiz. Yeni sayımızda yer alan haberlerimizde, bu gelişmeleri firmalarımızın sözcülüğünde sizlere aktarmaya çalıştık. Geleceğe dair umudumuzla, ülkemizin geleceği adına yaşanacak en güzel gelişmeleri sizlere aktarmaya devam edeceğiz.

Sağlıklı ve umut dolu günler dileriz.

imza


E - DERGİLER

alu67kpk            

 

yazgan logo

Tema İstanbul Showroom, Yazgan Tasarım Mimarlık Tarafından Tasarlandı

Yazgan Tasarım Mimarlık tarafından projelendirip, hayata geçirilen Tema İstanbul Showroom’u ile ilgili, şirket ortakları Dr. Mimar Kerem YAZGAN ve Dr. Mimar Begüm YAZGAN bilgiler verdi.

 

yazgan 1

“Yazgan Tasarım Mimarlık, 2003 yılında Dr. Mimar Kerem YAZGAN ve Dr. Mimar Begüm YAZGAN tarafından kurulmuş olan, Ankara merkezli bir mimari tasarım ve inşaat firmasıdır. Firma kuruluşundan bu yana, inşaat alanı toplamda 5.000.000 m²’yi geçen ve Türkiye, Kuzey Kıbrıs, Rusya, Kazakistan, Libya, Birleşik Arap Emirlikleri, Ukrayna, Azerbaycan, Irak ve Gana gibi çeşitli ülkelerde bulunan yapıların mimari, iç mekân ve peyzaj projelerine imza atmıştır. Firma, geniş ve yetenekli kadrosuyla, farklı program ve ölçekteki projelerin tasarım, tasarım geliştirme ve uygulama aşamalarını gerçekleştirecek kapasitededir. Karma kullanımlı yapılar, alışveriş merkezleri, oteller, konutlar, ofisler, eğitim binaları, hastaneler, kültür merkezleri, havaalanları ve spor salonları, firmanın projelendirdiği yapı tiplerinden bazılarıdır. Firma ayrıca iç mekân, peyzaj ve grafik tasarım projeleri gerçekleştirmektedir.”

Tema İstanbul Showroom

Proje Yeri: İstanbul, Türkiye

İşveren: Mesa, Kantur-Akdaş, Artaş, Öztaş Ortak Girişimi

Proje Tarihi: 2012-2013

Toplam İnşaat Alanı: 1.500 m²

Mimari ve İç Mimari Proje: Yazgan Tasarım Mimarlık

Peyzaj Projesi: Yazgan Tasarım Mimarlık

Statik Projesi: Probi İnşaat Mekanik Projesi: GN Mühendislik Elektrik Projesi: HB Teknik Mühendislik Yangın Projesi: Karina

Aydınlatma Projesi: Yazgan Tasarım Mimarlık, Naveen

Mehling Compact Promotion

yazgan 1b

Fotoğrafları Çeken: Yunus Özkazanç, Kerem Yazgan Tema İstanbul Showroom, Halkalı İstanbul’da bulunan, toplam 1500 m² alana sahip bir ofis binasıdır. Bina, öncelikle toplam 4.000 üniteden oluşan konut kompleksi, beş yıldızlı otel, eğlence   ve alışveriş   merkezinden   oluşan Tema İstanbul’un satış ofisi ve showroom mekânı olarak işlev görmektedir. Bu bina, Tema İstanbul Konut Kompleksi’nin örnek dairelerini, 4.000 konut ünitesinin maketini ve proje görsellerini barındıran galeri mekânı, idari ve satış ofislerini barındırmaktadır.

Yapı, her gün binlerce otomobilin geçtiği TEM otoyoluna yüzünü dönen, yeşil, eğimli bir topografyada, boşluğa doğru uzanır şekilde konumlandırılmıştır. Bina fonksiyonlarını barındıran kütlenin cephesi reflekte cam ile kaplanmıştır.

yazgan 1d

Zeminle siyah çakıldan oluşturulan bir yansıma havuzu aracılığıyla teması kesilmiş beyaz eliptik kaburgalar, fonksiyonel yapıyı sarar ve bütünleştirir. Gün içindeki zamana bağlı olarak, binayı saran kaburga, bağlam ile çeşitli etkileşimlere girer, dikkati kendine çeker. Gündüz, reflekte cam ile kaplı yüzeyi sayesinde, binanın fonksiyonel kütlesi hemen hemen görünmez hale gelir. Fonksiyonel kütlenin görünmezliği sebebiyle, binayı saran kaburga strüktür, uzayda yüzüyormuş gibi bir görsellik yaratır. Gece ise, kaburga strüktür aydınlatıldığı zaman, bina bir ışık heykeline dönüşür. Yavaş yavaş renk değiştirirken, karanlık içinde otonom bir obje halini alır.

Binanın fonksiyonel programı, üç katta dağılım gösterir. İlk eliptik kaburga içinden geçilen ve ahşap kaplı bir köprü ile girilen giriş katı ana satış ofislerini, banka ofislerini, maket ve grafik panellerini içermektedir. Örnek dairenin sergilendiği birinci kata ise, konut kompleksinin maketine bakan galeri mekânından geçilerek ulaşılmaktadır. Bodrum kat, idari ofisleri ve destek birimlerini içermektedir.

yazgan 1dd

Yapının iç mimari konsepti, çeşitli objelerde ve yüzeylerde tek bir yeşil renk kullanarak mekânsal derinlik hissini arttırmak üzerine kurgulanmıştır. İlk mekânsal derinlik etkisi, ana giriş fuayesinin arka yüzeyinde yeşil kullanarak verilmiştir. Yeşil arka yüzey, ziyaretçinin dikkatini çekerek, ziyaretçiyi mekâna davet eder.

Ziyaretçi yapıya girdiği andan itibaren, farklı yüzeylerde bulunan yeşil renk ile karşılaşır. Bu yeşil yüzeylere örnek olarak, ofis halıları, tuvaletlerin, servislerin ve örnek dairelerin emaye boyalı cam duvarları, asansör kabinlerinin pleksi kaplamaları, iç mekân peyzajı, ofis oturma elemanları, yönetici masasının ön paneli, yeşil Murano cam tüplerden oluşan merdiven avizesi ve yeşil renkli LED aydınlatmalar sayılabilir. İç mekân boyunca kullanılan yeşil renk, görsel işaretlerin bütünleşmesini ve yön bulmayı sağlar. Dış mekân peyzajı da yeşil rengin bütünleştirici etkisini güçlendirir. Böylece, görsel devamlılık, iç mekân ve dış mekân arasındaki derinlik ve renk ilişkileri ile sağlanmış olur.

yazgan 1c