asel 89cAS-EL Yapı Endüstri Market A.Ş., 2000 Atölyenin Tedarik Zincirinin En Önemli Halkası Olarak Alanında Öncü Adımlar Atıyor

AS-EL Yapı Endüstri Market A.Ş. Genel Müdürü Doğuş BAYIR ile firmanın kuruluşundan bu yana 43 yılda ulaştığı son noktayı, e- ticaret platformu ve alüminyum doğrama üretim merkezi gibi yeni yatırımlarının yansımalarını, ürün ve hizmetlerinin sektörde fark yaratan rekabetçi avantajlarını konuştuğumuz bir röportaj gerçekleştirdik.

 

 

asel 89a

Firmanızın yapılanması, faaliyetleri ve ürün grupları hakkında bilgi verebilir misiniz?

Tacettin BAYIR tarafından 1978 yılında İzmir’in Karataş semtinde kurulan küçük bir panjur atölyesinden, bugünkü AS-EL Yapı Endüstri Market A.Ş.’ye dönüştük. 43 yılda yazdığımız başarı hikayemiz ile alanında öncü bir yaklaşım sergiledik. Bugün AS-EL Yapı Endüstri Market A.Ş. olarak birçok sektörel faaliyeti bir arada yürütüyoruz. Bunları; alüminyum profil satışı, yapı market bölümü, mimari proje ve analiz ofisi, alüminyum doğrama üretim merkezi ve e-ticaret birimi olarak sıralayabiliriz. Endüstriyel bir yapı market yapılanmasına sahip olduğumuz için oldukça geniş bir ürün çeşitliliğimiz bulunuyor. Alüminyum ve PVC kapı pencere sürme aksesuar gruplarından, giydirme cephe ürünlerine, teknik hırdavat çeşitlerine kadar 6 bin civarında farklı ürünün stok ve temin potansiyeline sahibiz. Teknik alüminyum ustasından, hafta sonu evinin eksiklerini gidermek isteyen bir aile babasına kadar geniş bir müşteri kitlesine sahibiz. E-ticaret birimimiz ile de yapı market bölümünün tüm Türkiye’ye açılan kapısı olarak hizmet veriyoruz. 2020’nin ilk çeyreği itibariyle hayata geçirdiğimiz e-ticaret projesi olan eklesepetime.com; firmamızın sanal alışverişteki yüzü olarak faaliyetlerini sürdürüyor.

Bugün, alüminyum ve plastik doğrama üretimi yapan 2.000 atölyenin tedarik zincirinde en önemli halkalarından biri olan endüstriyel yapı market alanında söz sahibi bir konumdayız.

Üretimini ve satışını gerçekleştirdiğiniz ürünleriniz ile ilgili bilgi verebilir misiniz?

Bugüne kadar ürettiğimiz ve satışa sunduğumuz ürünlerde her zaman müşterilerimizin ihtiyaçlarını gidermeyi ve sorunlarına ilişkin çözüm sunmayı öncelikli olarak gördük. Bu kapsamda onlara yol gösterici olduk. Doğru seçimler yapmalarını destekledik. Kendi üretimimiz olan AS-EL kompozit paneller ile geleneksel cephe giydirme uygulamaları için 4 mm kalınlıkta AS-EL bold kompozit panelleri üretiyoruz. Panellerimiz yüksek UV dayanımı ile asılan cephelerde uzun yıllar şıklığını ve canlı renklerini kaybetmiyor. Ürettiğimiz ahşap görünümlü paneller ile yapılara sıcaklık katıyoruz. Kompozit panel konusunda cephe harici uygulamalar için kullanılacak ekonomik kompozit arayışının çok fazla olduğunu gördük. Panjur müdahale kapağı, iç mekân duvar kaplamaları, kapı altı dolgu paneli ve reklam tabela arka planı olarak kullanılmak üzere 2 mm kalınlıkta AS-EL light kompozit paneli üretmeye başladık. Ayrıca hem light hem bold kompozit paneller rekabetçi fiyatları ile de ön plana çıkıyor.

Diğer yandan AS-EL Alüminyum markalı alüminyum profil üretimimiz bulunuyor. Bu kapsamda; güneş kırıcı profiller, bilinen alüminyum doğrama profilleri (c60, aldoks, oval sürme ve 55lik sistem seri), korkuluk küpeşte profilleri, cephe giydirme profilleri, pergole ve kış bahçesi için çeşitli kutu profiller üretiyoruz. Geçtiğimiz aylarda hazır alüminyum doğrama üretim merkezimizi de faaliyete geçirdik. Merkezimizde müşterilerimizin verdiği ölçülerde hazırlanmış paket doğrama imalatı yapıyoruz. Özellikle Linea Rossa, Asaş ve Saray Alüminyum Serileri ile iş ortaklarımızın proje alırken ellerini güçlendirmeyi hedefledik. Geniş stok sahamız ile büyüyerek uzun yıllar hizmet vermeyi planlıyoruz. Son teknoloji işleme merkezimizde kesim ölçülerini, mimarlarımızın oluşturduğu teknik ofisimizden direkt olarak bilgisayarlara aktararak, hata payını sıfıra indiriyoruz. CNC tezgâha aktarılan bu veriler ışığında montaja hazır doğramalar imal ediyoruz. Dolayısıyla partnerlerimizin atölye giderlerini minimumda tutuyoruz.

asel 89b

Çözüm ortaklarınızı seçerken hangi kriterleri dikkate alıyorsunuz?

Esnaflıktan ve ahi geleneğinden gelen köklerimizle her zaman müşteri memnuniyeti esası ile çalışıyoruz. Takdir edersiniz ki, firmaların ve işletmelerin kuruluş amacı kar etmektir. Fakat bu kâr amacı, tek taraflı değildir. Müşterilerimizle birlikte “kazan kazan” anlayışı ile karşılıklı hedeflerimize yürüyoruz. Bu doğrultuda, bildiğimiz, yıllardır bizimle aynı gemide yolculuk eden iş ortaklarımız ile yolumuza devam ediyoruz. Çünkü amacımız kalıcı müşteriler yaratmak ve onlarla uzun bir yol arkadaşlığı sağlamak.

Ürünlerinizin başarısını garantileyecek rekabetçi avantajlarınız nelerdir?

Her şeyden önce AS-EL markası ile ürün satışı gerçekleştirmenin hem kolaylıkları hem de zorlukları bulunuyor. Kolaylıklarını ele alacak olursak; ürün çeşitliliği, geniş stok hacmi, verdiğimiz teknik destek ve sektörde benimsenmiş olan “AS-EL’de yoksa hiçbir yerde yoktur” “Ben bu projeyi ancak AS-EL ile yapabilirim” anlayışını sayabiliriz. Saha sorumlusu arkadaşlarımıza, AS-EL kimliği ile açılmayacak kapının olmadığını görüyoruz. Zorluklarımıza gelecek olursak; bizim ucuz ve kalitesiz ürün satışı yapma lüksümüz yok maalesef. Çünkü biz müşterilerimiz ile aynı gemide yolculuk ediyoruz. O gemi su almamalı.

asel 89c

2020 yılını firmanız ve sektörümüz açısından değerlendirebilir misiniz?

2020 yılını pandemi ve felaketler yılı olarak adlandıracak olursak, herkes kadar bizim için de kayıp bir yıl olduğunu söyleyebiliriz. Bu süreçte hedeflerimizden bir miktar uzak kalsak da güçlü finansal yapımızla süreci nispeten kolay atlattık diyebiliriz. Yaşanan İzmir depremi ile inşaat sektöründe kullanılan ürünlerdeki kalitenin ne denli önemli olduğunu, işini layığı ile yapanla yapmayanın farkını çok net şekilde bir kez daha gördük. En büyük dileğimiz bundan ders alınması ve tekrar yaşanmamasıdır.

Pandemi dönemindeki çalışmalarınız nelerdir? Pandemi faaliyetlerinizde ne gibi değişimlere sebep oldu?

Pandemi tüm piyasaları, dünyayı olumsuz etkiledi ve etkilemeye de devam ediyor. Bu süreç başladığından bu yana elimizden geldiği kadar tedarik zincirini koparmamaya çalıştık. Hem ürün tedarik ettiğimiz yerlerde yaşanan üretim zorluklarının bir şekilde üstesinden geldik, hem de kendi üretimlerimizi aksatmadık. 43 yıldır olduğu gibi hem iyi günde hem de kötü günde yol arkadaşlarımızın yanında olduk. Firmamızın çalışma saatlerini esnettik, uygun olan arkadaşlarımızı evden çalışmaya yönlendirdik. Hiçbir şekilde küçülmeye gitmediğimiz gibi bu zorlu süreçte yeni istihdamlar sağladık. Ticari olarak da internet satışlarımıza hız verdik. Gerek kendi sayfamız olan eklesepetime.com, gerekse Trendyol, Hepsiburada gibi e-ticaret sitelerinde mağazalarımızı ve ürün çeşitliliğimizi arttırdık.

2021 yılı hedef, plan ve beklentilerinizden bahsedebilir misiniz?

Bölgede sektörün akademisi konumuna gelen firmamız, her zaman yeniliklere, önerilere, eleştirilere açık olmuştur. Atölyeci partnerlerimiz ve sanayiciler arasında köprü vazifesi görerek sektörde birçok gelişmeye imza atmıştır. Amacımız önümüzdeki yıllarda da yeniliklere devam etmektir. Son teknoloji alüminyum doğrama işleme merkezimiz ve e-ticaret girişimimiz gibi yatırımlarımızı sürdürmeyi planlıyoruz.

Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederiz. Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mıdır?

Şahsınız aracılığıyla Win&ARTProje ALU&Art Dergilerine çok teşekkür ediyoruz.

 

As being the Lock Ring of the Supply Chain of 2000 Workshops, AS-EL Yapı Endüstri Market A.Ş. takes Pioneering Steps in Its Field of Operation

We interviewed with Doğuş BAYIR, General Manager of AS-EL Yapı Endüstri Market A.Ş., on the point their company has reached throughout its journey for 43 years since its incorporation, the reflections of their investments, including e-commerce platform, aluminum joinery production center, etc., as well as the competitive advantages of their products and services that create difference in their sector.

Powered by OrdaSoft!