Alüminyum Sektöründe Hedef ABD

Geçen yıl 5 milyar dolarlık ihracatı yakalayan alüminyum sektörünün 2022’nin 11 ayında ihracatını 5,8 milyar dolara çıkardığını ifade eden İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin TECDELİOĞLU, Alüminyum Sektör Çalıştayı’nda “Önümüzdeki 2 yıl boyunca ABD ile temasları sıklaştıracağız.

ABD’de eyalet bazında pazarlama çalışmaları yapacağız. Alüminyum sektörümüzün ABD’den alacağı payı maksimum seviyeye çıkarmayı amaçlıyoruz” dedi.

 

 

 

iddmib 1a

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metallar Birliği (İDDMİB) Antalya’da Alüminyum Sektör Çalıştayı düzenledi. 100 firmanın üzerinde katılımın gerçekleştiği çalıştayda, sektörün sorunları ve gelecek hedefleri masaya yatırıldı. İDDMİB Yönetim Kurulu Başkanı Çetin TECDELİOĞLU’nun öncülüğünde düzenlenen organizasyona Ticaret Bakanlığı İhracat Genel Müdürlüğü’nden Ali Rıza OKTAY, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı Daire Başkanı Ümit Yasin GÜVEN, İDDMİB yönetim kurulu ve çok sayıda sektör temsilcisi katıldı.

Alüminyum Sektörü İhracat Lideri

İDDMİB’in alüminyum, bakır, döküm, mutfak, hırdavat, yapı malzemeleri, armatür olmak üzere 7 sektörü kapsadığını ifade eden Çetin TECDELİOĞLU, “Alüminyum sektörü de birliğimiz ihracatında en büyük paya sahip olan, sanayinin önemli sektörlerinden biridir. Alüminyum sektörü, yüzde 40 pay ile demir ve demir dışı metaller sektörü içinde ilk sırada yer alıyor. Aynı zamanda, demir ve demir dışı metaller sektörü içinde 2021 yılında değerde yüzde 71 artışla en fazla ihracat artışı gerçekleştiren sektör oldu. Sektör 2022 ilk 10 ayında 5,82 milyar dolar ihracat ile 2021 ihracatını çoktan yakaladı.” dedi.

İhracatı artırmak için harekete geçen    İDDMİB eyalet bazında pazarlama stratejisi geliştirecek.

İhracatı artırmak için var güçleriyle çalıştıklarını kaydeden Çetin TECDELİOĞLU, alüminyum sektörü için ABD’yi yeni hedef olarak belirlendiğini söyledi. İhracatını hızla artıran sektörün son dönemlerde artan enerji maliyetlerinden etkilendiğini de belirten Çetin TECDELİOĞLU, enerji giderlerinin maliyetlerde oranının ise yüzde 37’ye çıktığını vurguladı.

iddmib 1b

ABD’de Eyalet Bazında Pazarlama Stratejisi Geliştirecek

Sektörün gündeminde ticaret politikası önlemleri, enerji maliyetleri ve AB yeşil mutabakat gibi önemli maddeler yer aldığını kaydeden Çetin TECDELİOĞLU, “Alüminyum sektöründe yeni fırsatların yakalanabileceğine yürekten inanıyoruz. Birlik olarak alüminyum sektörünün ihracatta yeni pazarlara açılması için çalışmalarımıza devam ediyoruz. Bu kapsamda ABD’nin alüminyum sektörümüz için büyük fırsat barındırdığını söyleyebiliriz. ABD’ye ihracatı artırmak için çalışma programı hazırlayacağız ve ortak strateji belirleyeceğiz. Bunun için de çalışmalarımıza başladık. Ayrıca ABD, Ticaret Bakanlığı’mızın oluşturduğu ‘Uzak Ülkeler Stratejisi’ için de çok uygun. ABD yüzde 75’e varan oranda ‘Uzak Ülkeler Stratejisi’ destek kapsamına giriyor. ABD için yapacağımız çalışmalarda farklı bir strateji uygulanması gerektiğine inanıyoruz. ABD’ye eyalet bazında pazarlama yapmamız gerekiyor. Her bir eyalet farklı bir yapıda. Eyaletlerin ihtiyaçları ve yönetim şekilleri değişiklik gösterebiliyor.

Tüm bunları dikkate alarak alüminyum sektörümüzün ABD’den alacağı payı maksimum seviyeye çıkarmayı amaçlıyoruz. Gelecek 2 yılda bu planımızı devreye almak için başta ABD’deki ticaret ataşelerimizle görüşmelerimizi sıklaştıracağız. Tüm kurumlarımızla ortak hareket ederek alüminyum sektörümüze fayda sağlamayı amaçlıyoruz. Böylece Türkiye’nin kalkınması için en başta gelen ihracata da büyük fayda sağlamış olacağız.” diye konuştu.

Artan Enerji Maliyetleri Sektörü Zorluyor

Alüminyumun metal olarak sanayiye girdi sağladığını ve inşaattan ulaşıma, enerjiden otomotive kadar pek çok sektörde tercih edildiğini dile getiren Çetin TECDELİOĞLU, “Günlük hayatta kullandığımız pek çok üründe alüminyum karşımıza çıkıyor. Gelecekte alüminyuma daha da fazla ihtiyaç duyulacak. Ancak sektörümüz enerji yoğun bir sektör. Yükselen enerji fiyatları da sektörde faaliyet gösteren firmalarımızı zorluyor. Alüminyum sektöründe maliyetlerin yüzde 37’sini enerji giderleri oluşturuyor. Dış pazarda rekabetin de oldukça fazla olduğunu söylemeliyiz. Bu açıdan yükselen enerji maliyetleri ile birlikte rekabetteki avantajlarımız da azalmaya başlıyor. Enerji Bakanlığı’ndan bu noktada beklediğimiz destekler var. İlk etapta sektörel bazda fiyat tarifesi oluşturulması ve alüminyum sektörüne destek olunmasını talep ediyoruz. Emtia ve enerji piyasalarındaki dalgalanma, döviz kurunda yaşanan artış, küresel ölçekte yaşanan enflasyon ve bunun sonucunda ortaya çıkan parasal sıkılaşma eğilimi önümüzdeki dönemde zorluklar olarak karşımıza çıkacak. Ayrıca AB Yeşil Mutabakat uygulaması ile eylem planı dahilinde dünya ekonomisine paralel olarak uyumlu, yeşil dönüşümü destekleyen, sürdürülebilir ve yeşil bir ekonomiye geçişi teminen, bakanlıklarımız nezdinde kurulan çalışma grubu toplantıları ile firmalarımızla bir araya geliyoruz. Yeşil mutabakat dahilinde çalışmalar yürütüyoruz” ifadelerini kullandı.

Alüminyum Sektörü Verileri

  • 5 milyar dolar
  • Alüminyum sektörünün 2021 yılında gerçekleştirdiği ihracat
  • 5,8 milyar dolar
  • Alüminyum sektörünün 2022 ilk 11 ayda gerçekleştirdiği ihracat
  • 2,8 milyar dolar
  • 2021 yılında sektörün AB’ye yaptığı ihracat

The Target for The Aluminum Industry Is USA

Stating that the aluminum industry, which reached 5 billion dollars in exports last year, increased its exports to 5.8 billion dollars in 11 months of 2022, Çetin TECDELİOĞLU, Chairman of the Board of Directors of İDDMİB (Istanbul Mineral and Metals Exporters’ Association), said at the Aluminum Industry Workshop: “We will tighten contacts with the USA for the next 2 years. We will carry out marketing activities on a state basis in the USA. We aim to maximize the share of our aluminum industry from the USA”.

iddmib 1c

Powered by OrdaSoft!