“Yabancı Yatırımcı Olarak, Strüktürel Silikonda Türkiye’de Üretim Yapan Tek Firmayız”

“Biz ürünün doğru yerde kullanıldığına ve amacına hizmet ettiğine emin olmadan satışa yönelik bir faaliyet yürütmüyoruz. Amacımız ürünün ihtiyacı karşılaması, doğru uygulanması ve  sonrasında da hem üretici hem de bizler tarafından izlenebilir halde olmasıdır” diyen Tremco Satış Müdürü Ersin TEZCAN’la bir söyleşi gerçekleştirdik.

 

tremco illbruck 52 a

Kendinizden bahseder misiniz?

Meslek hayatıma cam sektörüyle başladım. Bir firmada Kalite Güvence Müdürlüğü ve Fabrika Müdürlüğü yaptıktan sonra önümde böyle bir alan açıldı. Bu alanı değerlendirmek istedim. 2002 yılından beri de bu sektördeyim.

Kaç yıldır Tremco’da çalışıyorsunuz?

Amerikan borsasına kotalı RPM şirketler grubuna bağlı olan tremco illbruck, organik büyümenin yanında şirket satın almaları ile bünyesine yeni firmalar katarak büyüyen bir firmadır. tremco illbruck’un Türkiye pazarına girişi şirket satın alma yöntemiyle gerçekleşmiş olduğunu göz önüne alırsak, 2002 yılından beri bu firmada aktif olarak görev almaktayım.

Ürün gruplarınızla ilgili bilgi verir misiniz?

Türkiye’de strüktürel cephe, çift cam, giydirme cephe sızdırmazlık ve yapıştırıcıları ile pasif yangın dayanımı ve endüstriyel ürünler alanlarında uzman kadromuz ile faaliyet göstermekteyiz. Yoğunlukla çalıştığımız alan ise giydirme cephe sistemleridir. Bu sistemleri, hem cam fabrikalarında üretim aşamasında hem de montaj aşamasında cephelerde tamamlayıcı ürünlerle destekliyoruz.

Bayilik sisteminiz var mı?

Doğrama ve Cephe Sistemleri Sızdırmazlık ürünlerinin yer aldığı yapı bölümünde bayilik sistemi ile çalışmayı tercih ediyoruz. Orası tamamen satış ve satış sonrası teknik destek olarak yapılanmış bir bölüm. Strüktürel Cephe ya da çift cam imalatı bölümünde kullandığımız ürünler, hem kullanım aşamasında hem kullanımdan önce birtakım planlamalar ve çalışmalar gerektirdiğinden orada direkt satışı tercih ediyoruz. Bunu da satış mantığıyla değil de teknik satış mantığıyla yürütmeyi tercih ediyoruz.

Satış stratejilerinizden bahseder misiniz?

Satış stratejilerimizin başında şu geliyor: Biz ürünün doğru yerde kullanıldığına ve amacına hizmet ettiğine emin olmadan satışa yönelik bir faaliyet yürütmüyoruz. Amacımız ürünün ihtiyacı karşılaması, doğru uygulanması ve sonrasında da hem üretici hem de bizler tarafından izlenebilir halde olmasıdır. Bunun için teknik olarak olayların içinde olmamız müşterilerimizi her zaman doğru ürüne yönlendirme yönümüzü öne çıkarıyor.

Örnek verecek olursak; bir projede, müşteri bir ürününüzden istediğinde siz onlara o ürünün uygun olup olmadığını söyleyip yönlendirme ile onları doğru ürünlerle buluşturuyorsunuz.  Her müşterinize bu şekilde yönlendirmelerde bulunuyor musunuz?

Tabii ki; hem ürünün, hem miktarının hem de uygulamanın doğruluğundan emin olmaya ve de gerçekten de ürün müşterilerin ihtiyaçlarını gideriyor mu diye sorgulamaya gayret ediyoruz.  Bunların neticesinde doğru bir sonuç elde etmek müşterilerimizi de bizi de mutlu ediyor.

Rakiplerinizden ürünlerinizi ayıran özellikleriniz nelerdir, hangi ürünlerinizle tercih sebebi olduğunuzu düşünüyorsunuz?

Çeşitli ülkelerde 9 üretim tesisine sahip olan firmamızın Türkiye deki fabrikası 6 yıl önce İstanbul da faaliyete geçmiş olup ülkemiz ile birlikte tüm Avrupa ya ve Ortadoğu ya hizmet veren bu fabrikamızda 2013 yılında strüktürel silikon ve 2017 yılında poliüretan çiftcam dolgu macunu üretimlerine başlanmıştır.  Yabancı yatırımcı olarak Türkiye’de strüktürel silikon  üretimini yapan ilk ve tek firmayız.

Bir de, bunu direkt söyleme birikimine sahip olmasam da, rakiplerimizden farklı olarak, projelerde birebir hesaplama yapmak, o projelerin içinde olmak, projeleri takip etmek anlamında teknik yapıya sahip olmak bizim işimizi çok kolaylaştırıyor. Müşterilerimiz de her zaman şunu biliyor ki bu ekibe döndüğümüzde, biz mutlaka teknik bilgi alırız. Bu fikir müşterilerimizin kafasında yer etmiş ve bu bizim için çok önemli.

tremco illbruck 52 b

Peki Türkiye’de kaç kişilik bir ekiple çalışıyorsunuz?

Türkiye’de merkez ofis ve fabrikamız var. Fabrikamız Hadımköy’de, merkez ofisimiz ise Tekstilkent’tedir. Fabrikamızda 30 kişi çalışıyor.  Satış birimi, finans ve pazarlama birimi olarak da merkez ofisimizde de yaklaşık 25 kişilik bir kadromuz var.

Ürünleriniz kullanım sıklığına dair bir veri var mı elinizde?

Bunu çalışmak gerekir tabii ki; ama şöyle bir veri var elimizde. Biliyorsunuz Türkiye’de bir Şişecam gerçeği var ve Şişecam’ın bir bayi yapısı var, üretici bayi yapısı. Bu üretici bayi yapısından yola çıkılırsa, miktar olarak değil belki ama ortalama olarak bu pazarın içerisinde, Şişecam’ın bayilerinden %70’ine ürün verir pozisyondayız. Böyle değerlendirebiliriz.

Avrasya Kapı, Pencere, Cam Fuarı dışında Türkiye’de katıldığınız başka fuarlar var mı?

Hayır, biz sadece bu fuarı tercih ediyoruz, uzun yıllardır da bu fuara katılıyoruz. Hatta bu sene standımızın yerini değiştirdik. Alüminyum firmalarının bulunduğu salondayız. Alüminyum ve camı ayrı düşünemeyeceğimizi gözetirsek bu değişimden çok memnunuz.

Önümüzdeki aylarda sektöründe lider birkaç firma ile birlikte organize ettiğiniz seminer olacağını biliyoruz. Bundan bahsetmek ister misiniz?

Bu organizasyon ile ilgili ön çalışmalara başladık, planlamaları içerisindeyiz. İçerik çalışmalarımız devam ediyor. Eylül ayında gerçekleştirmeyi planlıyoruz.

Söylemek ve eklemek istedikleriniz var mı?

Hepimiz bu sektörün içindeyiz ve geleceğimiz bu sektörün gidişatına bağlı. Sektörün içinde cephe ile ilgili yapılan bazı uygulama hataları var. Hepimizin bildiği gibi giydirme cephe binalar; rezidanslar, alışveriş merkezleri, hastaneler, okullar vs. alanlardır ve bu alanlarda hata yapmak ciddi ve kötü sonuçlar doğurabilir. Bu sonuçların yaşanmaması ve sektörün geleceği için üretim yapan arkadaşların doğru bilgi almaları ve doğru uygulamalar yapmaları çok önemli. Bizi istedikleri zaman arayabileceklerini ve yaptıkları her uygulamayla ilgili acaba bir yanlışlık var mı diye bize sorabileceklerini sizin aracılığınız ile bir kez daha söylemek isterim. İnsanların yaşadığı alanlarda insanların zarar görmemesi bizim için önem sıralamasında en önde geliyor. Mesela, güvenlik camının uygulama aşamasının da güvenli sonuçlanması bizim için çok önemli.

Bir de özellikle şu son dönemde yangına dayanıklı ürün grupları konusunda çalışmalarımızı hızlandırdık. Bu konuda Avrupa’ya yaklaşmak için bununla ilgili seminerler, organizasyonlar yapmaya çalışıyoruz. Kendimize koyduğumuz en büyük hedef bu sektöre hep yeni ürünlerle, uygulamalarla, seminerlerle ve eğitimlerle destek olmak.

Sıkı enerji tasarrufu yönetmeliklerinin gereksinimlerini eksiksiz yerine getirmesi sebebi ile Avrupa da çokça tercih edilen illbruck TP600 Şişen bant ürünümüzü Türkiye de de tanıtıp aktif hale getirmeye çalışıyoruz. Şişen bant, binalardaki doğramayla beton arasındaki zayıf olan bir noktayı çok iyi izole eden, hava koşullarına bağlı kalmaksızın uygulama kolaylığı sağlayan, aynı zamanda da dekoratif görselliğe sahip olan inovatif bir ürünümüzdür. Firmamıza ulaşıp bu üstün performanslı ürünümüz hakkında daha detaylı bilgi almalarını herkese öneririm.

“As a Foreign Investor, We Are The Only Company Manufacturing Structural Silicone in Turkey”

 “We are not engaged in a sales activity unless we ensure that the product is being used in the right place and serving its purpose. We made an interview with Mr. Ersin TEZCAN, Sales Manager of Tremco Company, who said “Our aim is to ensure that the product meets the need, is applied appropriately and can be monitored by both the producer and us thereafter”.

Powered by OrdaSoft!