Avrasya Pencere, Cam ve Kapı Fuarı 2018reed tuyap logo

Avrasya Pencere, Cam ve Kapı Fuarlarının ve Alüminyum Özel Bölümünün Türkiye ve içinde bulunduğu bölgenin dinamik inşaat sektörü için benzersiz bir tedarik merkezi olduğunu söyleyen REED TÜYAP Genel Müdür Yardımcısı Fatih ÖZMERT’e fuara dair röportaj sorularımızı yönelttik.

 

 

reed tuyap w69a

Avrasya Pencere, Cam ve Kapı Fuarı 2018 hakkında bilgi verir misiniz?

Fuarlarımız Tüyap Fuar ve Kongre Merkezi’nin 12 salonunu tam kapasite doldurarak, 700’e yakın markanın katılımıyla gerçekleşiyor. Fuarların ve ürün gruplarının yerleşimini kısaca şöyle özetleyebiliriz: 2012 yılında temellerini atmış olduğumuz Alüminyum Profil, Cephe Sistemleri ve Aksesuarları Özel Bölümü geçtiğimiz yıllarda olduğu gibi Hall 14’te yer alıyor. 2, 3, 8, 9 ve 10 no’lu salonlarımızda ağırlıklı olarak pencere, PVC profil, pencere sistemleri, aksesuarları firmaları yer alıyor. 7 no’lu salonda geçmiş yıllarda olduğu gibi profil üretim ve işleme makineleri üretici ve distribütörleri bulunuyor. Avrasya Kapı Fuarı 4, 5 ve 6 no’lu salonda ziyaretçileri bekliyor. 11 ve 12 no’lu salonlarda ise cam ürünleri, uygulamaları ve üretim-işleme makineleri firmaları yer alıyor. Alanında dünyanın önde gelen firmalarının yer aldığı fuarlarımız önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da başta Avrasya Coğrafyası olmak üzere dünyanın dört bir yanından sektör profesyonellerine ev sahipliği yapıyor.

Fuarımızı alternatif organizasyonlardan farklılaştıran hatta eşsiz bir konuma taşıyan özelliği; ayrı ancak eş zamanlı üç fuarın bir araya gelişinden oluşması. Benzer kurguya sahip fuarlar olsa da pencere, kapı ve cam sektörlerinin kendilerine ait ayrı fuarlarını bir arada aynı tarihte gerçekleştiren başka bir organizasyon yok. Farklı birer marka oluşları ve kendilerine özel salonları ile ayrılan ancak aynı tarihte tek çatı altında yer alan fuarların ortaklığı etkinliğin başarısına büyük katkı sağlıyor. Fuarlarımız, daha önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da global düzeyde repütasyona sahip markaların katılımı ile dünyanın dört bir yanından sektör profesyonellerinin buluşma noktası konumundadır.

Fuarın Türk yapı sektöründeki yeri ve önemi nedir?

Yapı sektörünün birbiriyle bağlantılı 3 önemli kolunun yani pencere, cam ve kapıya dair tüm ürünlerin, aksesuarların, sistemler ve tamamlayıcı ürünlerin sergilendiği fuar üçlüsü, alanında Türkiye ve Avrasya’daki en önemli ticaret platformu konumunda. Dolayısıyla fuarlarımızın Türkiye ve içinde bulunduğu bölgenin dinamik inşaat sektörü için benzersiz bir tedarik merkezi olduğunu söyleyebiliriz.

Fuarın büyüklüğü katılımcı-ziyaretçi profili hakkında bilgi verir misiniz? Beklentileriniz neler?

Fuarlarımız 2017 yılında 585 firma ve firma temsilciliği katılımı ve 97 ülkeden 61.129 sektör profesyonelinin ziyareti ile gerçekleşti. Fuarlarımızın her geçen yıl daha fazla ziyaretçiye ev sahipliği yaptığını göz önünde bulundurursak 2018 yılında 100’den fazla ülkeden 65.000’in üzerinde ziyaretçiye ev sahipliği yapacağımızı öngörüyoruz.

Fuarda ne tür etkinlikler gerçekleştirilecek?

Dünyanın en önemli ve prestijli cam endüstrisi seminerlerinden Glass Performance Days(GPD), Türkiye ayağını bu yıl dördüncü kez Avrasya Cam Fuarı bünyesinde, 4 gün süreyle gerçekleştirecek. Etkinlik yeni bir alanda, yeni bir zaman çizelgesine bağlı kalınarak fuar alanının içinde, inovasyon alanı ile entegre halde düzenlenecek. Ayrıca dünyaca ünlü mimarlara, akademisyenlere ve inovatif çözümleri olan Start-Up firmalarına ev sahipliği yapacak. Bunun dışında PÜKAD tarafından pencerelerde doğru montaj ve enerji verimliliği temalı bir eğitim semineri de fuarlar bünyesinde düzenlenecek.

reed tuyap w69b

Fuarın sektörün ihracatına olan katkısı hakkında neler söylenebilir? Kaç ülkeden alım heyeti katılacak?

Fuar ve sektör arasında karşılıklı birbirini besleyen bir ilişki var. Önceden de belirttiğim gibi pencere, kapı ve cam sektörlerimiz uluslararası pazarlarda rekabet edebilecek ürün kalitesine ve üretim kapasitesine sahipler. Sektörümüzün gücü, fuarlara yurt dışından gelecek ziyaretçi sayısını olumlu yönde etkiliyor. Aynı şekilde doğru fuar kurgusu ve etkili pazarlama faaliyetlerimiz sayesinde sektörün dış pazarda daha çok tanınmasına katkı sağlıyoruz. İstatistikler de doğru yolda olduğumuzu gösteriyor. Son 5 yılda fuara gelen yabancı ziyaretçi sayısı 2 kat arttı. Bir önceki yıla göre uluslararası ziyaretçi sayısında %23’lük bir artış gerçekleşti. Bu sonuçlar fuarın uluslararası etkisinin ve dış pazarlardan pay almada üretici firmalarımıza olan katkısının sürekli arttığına işaret ediyor. Katılımcılarımızdan da bu yönde güzel geri bildirimler alıyoruz ve sektörümüzün ilerleyişinde pay sahibi olmaktan büyük gurur duyuyoruz. Fuarlarımız 2017 yılında 28 ülkeden alım heyetlerine ev sahipliği yaptı. Tanıtım çalışmalarımız ve Tüyap Yurt dışı Ofisleri’nin çalışmaları neticesinde bu yıl daha çok ülkeden alım heyetleri ağırlayacağımızı düşünüyoruz.

Dünya ile Türkiye’deki kapı, pencere, cam sektörü nasıl, kıyaslar mısınız?

Her üç sektörde de Türk firmaları global düzeyde rekabet edebilecek seviyeye gelmiş durumdalar. Türkiye’de üretilen PVC profilinin global piyasalarda rekabet gücü sürekli artıyor ve şimdiden dünyanın önde gelen profil üreticileri arasında yer almış durumdayız. Cam sektörünü değerlendirecek olursak; özellikle cam işleme makineleri konusunda Türk firmalarının oldukça başarılı olduğunu söyleyebiliriz. Cam İşleme Makinelerinde kalite ve hız anlamında dünya devleri ile rekabet edebilecek konuma geldik.

Gelecek dönem hedef ve planlarınızı iletir misiniz?

Fuarlarımızın yurt içi ve yurt dışı tanıtım çalışmalarına başlarken öncelikle katılımcılarımızın hedeflerini daha iyi anlamaya çalışıyoruz. Katılımcılardan ve iş birliği yaptığımız derneklerden aldığımız geri bildirimler doğrultusunda fuarın ziyaretçi hedeflerini belirliyoruz. Tüm amacımız sektörün yeni pazarlara erişimini artırmak ve pazar paylarını büyütmek için katılımcıları doğru ve nitelikli alıcılarla buluşturmak. Her yıl geliştirdiğimiz programlarla bu etkileşimi daha verimli hale getirmek için çabalıyoruz. Gelecek fuarımızda da alım gücü yüksek ziyaretçileri fuarda ağırlayıp katılımcılarımızın yatırım getirilerini yükseltmeyi hedefliyoruz. Ayrıca Tüyap bünyesinde başlattığımız dijital dönüşüm ile teknolojik gelişmeleri fuarcılığa entegre etme konusundaki çalışmalarımızı arttırarak sürdürüyoruz. Geçen yıl faaliyete geçen B2B Matchmaking sistemi bu yıl daha etkin bir şekilde kullanılabilecek. Sistem sayesinde e-davetiye dolduran ziyaretçilerimiz ilgilendikleri ürün grubu kapsamında bulunduran firmaları görebilecek ve bu katılımcılara dijital ortam üzerinden randevu talebi gönderebilecek.

Eklemek istedikleriniz…

Fuar katılımcılarımıza, değerli sektör derneklerimize ve fuara ilgi gösteren ziyaretçilerimize fuarlarımıza verdikleri destekten ötürü bir kez daha teşekkür etmek istiyorum. Başarılı, bol kazançlı ve verimli bir fuar geçirmelerini diliyorum.

Eurasia Window, Glass and Door Exposition 2018

We have directed our interview questions to Fatih ÖZMERT, Deputy General Director of REED TÜYAP who stated that Eurasia Window, Glass and Door Exposition is a unique procurement center for the dynamic construction industry of Turkey and the region.

Powered by OrdaSoft!