assan aluminyumAssan Alüminyum Aluexpo Fuarı’nda Dikkat Çekecek

Assan Alüminyum Genel Müdürü Göksal GÜNGÖR gerçekleştirdiğimiz söyleşide ALUEXPO Fuarı’nın yeni pazarlara açılma ve sektör tanıtımı konusunda sağlamış olduğu avantajlara değinerek; “Ülkemizin Asya-Avrupa arasında önemli bir bağlantı noktası olması sayesinde, ALUEXPO Fuarı sektörümüz için büyük önem taşıyor” dedi.

 

 

assan aluminium 49a

Röportajımıza sizi tanıyarak başlayabilir miyiz?

1994 yılında başladığım çalışma hayatıma 1999 yılında Assan Alüminyum’a katılarak devam ettim. Şirketimizde sırasıyla Satış Uzmanı, Satış Yöneticisi, Satış Müdürü, Satış Direktörü, Global Satış ve Pazarlama Direktörü, Satış-Pazarlama ve Tedarik Zinciri fonksiyonlarından Sorumlu Ticaret Genel Müdür Yardımcısı olarak görev aldım. 19 Temmuz 2016 tarihinden beri ise Assan Alüminyum Genel Müdürü olarak görevime devam ediyorum. Ayrıca Eylül 2016’dan beri de Küresel Alüminyum Folyo Üreticileri Girişimi’nin (GLAFRI) Başkan Yardımcısıyım. Yani çalışma hayatımın çok büyük bir kısmı Assan Alüminyum ailesinin bir parçası olarak geçti.

Firmanızın günümüz faaliyetlerine, markanızın pazardaki başarı grafiğine ve rekabet noktasında sizi diğer markalardan ayıran öncü farklılıklarınıza vurgu yapar mısınız?

Assan Alüminyum, Kibar Grubu çatısı altında 1988 yılında kuruldu. İstanbul Tuzla ve Kocaeli Dilovası tesislerinde üretim yapan Assan Alüminyum, yassı alüminyum sektöründe yıllık 300 bin tona ulaşan kurulu kapasitesi ile Türkiye’nin açık ara lider kuruluşudur. Yakın bir dönemde ulaşılacak olan 100 bin ton alüminyum folyo üretim kapasitesi ile ise Avrupa’nın ilk üç üreticisinden biridir.

1300’ü aşkın çalışanı bulunan Assan Alüminyum’un levha ve folyo olmak üzere iki temel ürünü vardır. Assan Alüminyum rulo, levha, folyo ve boyalı rulo ürünleri ile distribütör, inşaat, otomotiv, dayanıklı tüketim ve ambalaj gibi çok çeşitli sektörlere hizmet veriyor. Avrupa’nın en önemli üreticilerinden biri olarak, her yıl birçok müşterimiz tarafından yılın tedarikçisi unvanına layık görülüyoruz.

Bunda esnek ve müşteri odaklı çalışma anlayışımızın etkisi büyüktür. Assan Alüminyum’un temel marka değerleri güvenilirlik, esneklik ve yenilikçilik ana başlıkları altında toplanıyor. Yenilikçilik ilkesinden yola çıkarak, tecrübe ve uzmanlığımızı kullanarak ürün ve süreçlerin her boyutunda faydalı yenilikler yapıyoruz. Daha kaliteli ve daha verimli çıktılar elde etme amacıyla sürekli iyileştirme çalışmalarını sürdürüyoruz. Proses inovasyonları sayesinde sektöre ve müşterilerimize özel geliştirdiğimiz ürünler, müşterilerimizin nihai üretimlerinden ve ürünlerinden daha iyi performans almalarına olanak sağlıyor. Bu sayede müşterilerimizin gözünde Assan Alüminyum hem hızlı değişen rekabet koşullarına göre esnek çözümler sunan, hem de uzun süreli ve güvene dayalı ilişkilere önem veren bir iş ortağı olarak konumlanıyor. 2016 yılında T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından tescillenen Ar-Ge Merkezimiz ile tüm müşteri ve paydaşlarımız için değer yaratan inovatif çözümler geliştiriyoruz.

assan aluminium 49b

Planlanan/hayata geçirilen yatırımlarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Öncelikle yatırımlarımızı planladığımız esnada, dünyamızdaki kaynakların hızla tükendiğini göz önünde bulundurarak çevreye verdiğimiz önemi her zaman ön planda tutuyoruz. Alüminyum yüzde 100 geri dönüştürülebilirliği sayesinde doğası gereği çevre dostu bir üründür. Assan Alüminyum bünyesinde hali hazırda faaliyet gösteren geri dönüşüm tesisimizde, geri dönüşümün en etkili biçimde yapılması sağlanıyor. Bunun yanı sıra 2016 senesinde bünyemize bir de yenilenebilir enerji üretim tesisi dâhil ederek sürdürülebilirliği sağlamak için bir önemli adım daha atmış olduk.

Kurum olarak ara vermeden büyümeye ve alüminyuma yatırım yapmaya devam ediyoruz. Pazar liderliği konumumuzdan aldığımız güçle ve ayrıca teknolojik birikimimiz ile alüminyum döküm ve folyo kapasitemizi artırmak üzere yeni yatırımlarımızı hayata geçiriyoruz. Yatırımların ilk aşaması kapsamında sene ortası itibariyle Dilovası’nda iki yeni döküm hattımızı devreye aldık. Ayrıca yüksek hızlı ve ileri seviye otomasyon sistemli yeni folyo hadde yatırımımız da sene sonu itibariyle devreye girecek. Bu yatırımlarımız özellikle esnek ambalaj sektöründe, katma değeri yüksek ürünlere daha fazla yönelmemizi sağlayacak.

Öte yandan müşteri memnuniyetinin ve kurumsal performansın maksimize edilmesinde günümüz dünyasında dijital dönüşümün büyük rolü bulunuyor. Biz de bu konuda önemli bir yatırım yaparak tüm süreçlerimizi entegre eden ERP sistemimize geçişle ilgili bir süreci tamamladık. Endüstri 4.0 Sanayi Devrimi Assan Alüminyum için çok önemli bir kavram. Sene başında devreye aldığımız ERP sistemimiz ile Endüstri 4.0 çalışmalarımız önemli bir baz oluşturarak avantaj elde edebiliyoruz. Bununla beraber süreç verimliliğimizi daha da artıracak ve paydaşlarımızın memnuniyetini daha da üst seviyelere taşıyacak Tedarik Zinciri Optimizasyonu Projemiz de 2017 senesinin en büyük çalışmalarından biri olacak.

Fuar organizasyonlarının ve özellikle de ALUEXPO Fuarı’nın yeni pazarlara açılma ve sektör tanıtımı konusunda sağlamış olduğu avantajlara değinir misiniz? Fuarların markanıza yansımaları hakkında neler söylemek istersiniz?

Assan Alüminyum olarak satışlarımızın yaklaşık yüzde 75’ini ihracat oluşturuyor. Almanya, İngiltere, Fransa, Hollanda gibi Avrupa Birliği ülkeleri başta olmak üzere dört kıtada 70’ten fazla ülkeye ihracatımız var. Bizim büyüme stratejimizde ihracatın çok önemli bir payı var. Bu nedenle her geçen yıl daha da gelişerek, uluslararası bir kimlik kazanan ülkemizin tek alüminyum fuarı ALUEXPO 2017’de önem kazanmaya devam ediyor.

ALUEXPO 2017, Türk alüminyum sanayisinin önde gelen üreticilerinin yanı sıra otomotiv, yapı, beyaz eşya, paketleme, savunma sanayi, enerji, havacılık ve ulaştırma gibi sektörlere alüminyum ürün sağlayan lider firmaları da ağırlıyor. Bu yıl beşincisi düzenlenen ALUEXPO Fuarı hem Türkiye alüminyum sektörü mensupları ve paydaşları, hem de uluslararası katılımcılar tarafından büyük ilgi görüyor. Ülkemiz alüminyum sektöründeki artan üretim ve ihracat grafiği, aynı zamanda ülkemizin Asya-Avrupa arasında önemli bir bağlantı noktası olması sayesinde ALUEXPO sektörümüz için büyük önem taşıyor. Assan Alüminyum olarak biz ise Türkiye yassı alüminyum sektöründeki üretimin ve ihracatın yarısından fazlasını gerçekleştiriyoruz, yani bu artan grafikte önemli bir paya sahip olduğumuzu söylemek mümkündür.

Yassı alüminyumda Turquality programına dâhil edilen ilk üretici oldunuz. Bu süreci biraz açıklar mısınız?

Assan Alüminyum; rulo, levha, folyo ve boyalı rulo ürünleri ile distribütör, inşaat, ulaştırma, dayanıklı tüketim ve ambalaj gibi çok çeşitli sektörlere hizmet veriyor. Avrupa’nın en önemli üreticilerinden biri olarak, her yıl birçok müşterisi tarafından yılın tedarikçisi unvanına layık görülen Assan Alüminyum, geçen sene başında T.C. Ekonomi Bakanlığı tarafından yürütülen ve marka bilinci oluşturmayı, şirketlerin marka gücünü ve kurumsal altyapısını güçlendirmeyi hedefleyen Turquality programına katılan ilk yassı alüminyum üreticisi oldu. Turquality programı ile marka gücümüzü daha da artırarak ihracat pazarlarındaki başarımızı pekiştirebileceğimize inanıyoruz.

assan aluminium 49c

Sektörünüzün mevcut konumu ve geleceği hakkında görüş bildirmek ister misiniz?

Alüminyum Türkiye’nin en hızlı gelişen sektörlerinden biridir. Türkiye Alüminyum Sanayicileri Derneği (TALSAD) verilerine göre ülkemizde kişi başına tüketim 10-15 kg arasındayken; Avrupa’da kişi başına 25-30 kg alüminyum kullanılıyor. Alüminyum sektörü 10 yıl içinde ortalamada yüzde 10 büyüme gösterdi. Yaklaşık 10 yıl önce kişi başı alüminyum kullanımı 3,5 kilogramdı. Bu rakamlar ülkemizde alüminyum sektörünün potansiyelinin oldukça yüksek olduğunu gösteriyor. Hafiflik, yüzde yüz geri dönüştürülebilirlik, ısı ve nem geçirmemesi, iletkenlik gibi sayısız avantajı nedeniyle endüstride alüminyum kullanımının daha da artacağını ve önemli bir rol oynayacağını öngörüyoruz. Sanayileşmiş ülkelerin metali olan alüminyumun kullanımı Türkiye geliştikçe ve büyüdükçe artacaktır.

Sizce iş dünyası ve sektör temsilcileri kriz dönemlerini nasıl fırsata çevirebilir?

Özellikle Amerika ve Avrupa’yı etkileyen, ihracatçı pozisyonumuzdan dolayı ülkemize de belli ölçüde sirayet eden 2008 krizi sırasındaki örneğimizden de yola çıkarak, Kibar Grubu’nun ve Assan Alüminyum’un yatırım projelerini ve planlarını ara vermeden devam ettirdiğini belirtmek isterim. Sürekli büyümemizi ve yatırımlarımızı devam ettirme kararımızın altında ülkemizin ve sektörümüzün geleceğine olan güvenimiz yatıyor. Kararlarımızın doğruluğunu ise hem Türkiye’de, hem de ihracat pazarlarımızdaki kuvvetlenen pozisyonumuz ve müşterilerimizden aldığımız pozitif geribildirimler gösteriyor. Assan Alüminyum olarak biz de temel marka değerlerimiz olan güvenilirlik, esneklik ve yenilikçilik sayesinde müşterilerimizle sağlıklı ve uzun soluklu ilişkiler kuruyoruz. Bu sayede de kriz dönemlerimizi konjonktürden daha az etkilenerek atlatmamız mümkün oluyor. 

Assan Alüminyum will attract attention at the Aluexpo Fair

Assan Alüminyum General Manager Göksal GÜNGÖR referred to the significance of the ALUEXPO Fair for the exploration and building of new markets and for promoting the aluminium sector; stating: “Thanks to the fact that our country is an important link between Asia and Europe, ALUEXPO Fair is of great importance for us.”

Powered by OrdaSoft!