“Geleneksel Değerleri Koruyarak, Değişen Dünya’ya Ayak Uyduruyoruz”
Baransan Alüminyum Profil Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mirseddin BARAN, Aluexpo Fuarı’nda yaptığımız ziyarete istinaden; “Küçük bir işletmede başladığımız alüminyum üretiminde bugün dünya markaları arasında yerimizi aldık. Ülkemizde önemli yatırımlara imza attık. Bu başarılarımıza katkı sağlayan değerli çözüm ortaklarımıza ve Aluexpo Fuarı’nda standımıza teşrif eden misafirlerimize ilgilerinden dolayı teşekkür ederiz” dedi.
Markanızın dünden bugüne sergilemiş olduğu gelişim sürecini değerlendirir misiniz?
Baransan Alüminyum Profil olarak 30 yıldır alüminyum sektörü içerisindeyiz. İlk adımımız alüminyum külçe alım satımı ile başladı. Daha sonrasında adımlarımızın hız kazanması ile bugünkü Baransan Alüminyum Profil Sanayi A.Ş.’nin sektördeki konumu şekillendi.
Baransan Alüminyum Profil Sanayi A.Ş. markasının sektördeki önem arz eden konumunun farkındayız. Bunu elbette ki Baransan’da çalışan arkadaşlarımıza ve birlikte yol aldığımız firmaların kalitesine borçluyuz. Kalite politikamızdan ödün vermediğimiz sürece Türkiye’de birçok firmadan daha iyi konumda yer alacağımızın bilinciyle çalışmalarımıza devam ediyoruz. Baransan markası olarak gelişim sürecimizi çok iyi değerlendirdiğimizi ve kalite anlamında aralıksız çalıştığımızı firmaların, ‘Kaliteniz Çok İyi’ söylemleri ile tasdiklemiş bulunmaktayız. Bundan dolayı da oldukça gururlandığımızı ifade edebiliriz.
Üretim hatlarınız, kapasiteleri ve hangi sektörlere hizmet verdikleri hakkında bilgi paylaşır mısınız?
Yıllık 7.000 ton ekstrüzyon, 5.000 ton eloksal, 2.000 ton toz boya kapasitesine sahibiz, şuan ağırlıklı olarak otomotiv sektöründe yer almaktayız. Bunun yanında yapı – dekor profilleri, duşa kabin, soba, sigma, beyaz eşya vb. sektörlerde çalışmaktayız.
Rakipleriniz karşısında markanızı destekleyecek ve başarısını garantileyecek sürdürülebilir rekabetçi avantajlarınız nelerdir?
En büyük avantajımız teknolojiyi yararlı kullanabilmek. Kalite ve rekabet gücünü yakalamak adına günümüz teknolojisi tüm rakiplerimiz içinde büyük bir avantaj. Yalnız teknolojiyi kullanmak da beceri ve sabır istiyor, bizde bunu başardık. Bu yüzden kalitemizle birlikte rekabetçi gücümüzü yakalamış bulunmaktayız. Çalıştığımız firmaların bizi tercih etmesinin tek nedeni, yüzey kalitesi ve ürettiğimiz malzemenin arkasında oluğumuzu hissetmeleridir.
Firmanızın Ar-Ge ve yeni teknolojilere bakış açısı ve bu konu üzerinde gerçekleştirmiş olduğunuz çalışmalar hakkında bilgi verir misiniz?
Yeni teknolojinin yararı ortada, yalnız değerini yitirmeyen, hakkını veren herhangi bir makinamızda veya cihazımızda yeniliklere gitmemekteyiz. Bunun yanında Ar-Ge çalışmalarıyla kalitemizi artırmayı tercih etmekteyiz.
Yurt içinde ve yurt dışında katılmayı planladığınız / katılım sağladığınız fuarlar hangileridir? Fuarların markanıza yansımalarını değerlendirir misiniz?
Baransan Alüminyum A.Ş. olarak Aluexpo 4’üncü Alüminyum Teknolojileri, Makina ve Ürünleri İhtisas Fuarı’nda çözüm ortaklarımız ve yerli-yabancı sektör temsilcileri ile bir araya geldik. Yurt içi ve yurt dışındaki fuar çalışmalarımızda bundan sonra Alubar, Alukon ve Alumir markalarımızın sektörel bazda tanıtım ve varlığını göstermek adına yer alacağız.
Yurt dışı pazarlarına bakış açınız ile birlikte önümüzdeki dönemlerde hangi ülkeler ile ticari ilişkiler geliştirmeyi planladığınızı ifade eder misiniz?
Sorunuzu cevaplamadan önce şunu belirtmek isterim ki; Baransan ihracat departmanında çalışan arkadaşlarımızın gayretinden çok memnunum. Geçen ay yapmış olduğumuz toplantıda 2016 hedeflerinin % 90 ihracat olduğunu belirtmeleri gayretlerini ve çabalarını ortaya koymaktadır.
Sorunuza gelince; ihracata önem vermemizin en büyük nedeni yurt dışı firmalarının gerçek anlamda kaliteye önem vermeleri ve bizleri geliştirmeleridir. Bununla birlikte 2016 yılı hedef pazarlarımız arasında Güney Amerika ve Afrika ülkeleri olduğunu belirtmek isterim.
Markanızın sürdürülebilir ekonomiye sağladığı katkılardan bahseder misiniz?
Baransan olarak 300 çalışanımıza istihdam sağlamak bizim için gurur verici, bununla birlikte ihracat hedeflerimizi gerçekleştirdiğimizde ülkemize tam anlamıyla hizmet ettiğimize inanıp bununla gurur duyacağız.
2016 yılına az bir süre kala markanız için belirlemiş olduğunuz hedefleriniz, beklentileriniz ve bu doğrultuda gerçekleştireceğiniz yatırımlar, projeler nelerdir?
Bundan sonraki yatırımlarımızın ekstrüzyon üretiminin yanında, Alubar, Alukon ve Alumir markalarımız üzerine olacağını belirtmek isterim. Alukon markamızın yönetimi oğlum Murat BARAN tarafından yapılmaktadır. Murat Bey’in gayretlerine ve çalışma düzenine ileriki zamanlarda sizde şahit olacaksınız. Alukon olarak Baransan’da olduğu gibi ihracat payımızı, ciromuzun % 90’u olarak hedefledik.
Sizin özellikle vurgulamak istediğiniz farklı bir detay var mı? Şuan alt yapı çalışmalarını gerçekleştirdiğimiz BNE markamızla, solar enerji sektöründe yakın zamanda yerimizi alacağımızı belirtmek isterim.
Ayrıca fuarda göstermiş olduğunuz yakın ilgi sebebiyle ALU&Art ve Win&ART Proje Dergilerinin yönetim kadrosuna ve ekibine sonsuz teşekkürlerimiz ile birlikte yayın hayatınızda da başarılar temenni ederiz.
“We Keep Up With the Changing World by Preserving the Traditional Values”
Baransan Alüminyum A.Ş., one of the significant brands of Turkey that produces Aluminum profile, get together with the solution partners and local and foreign sector representatives at Aluexpo 4th International Aluminum Technologies, Machinery and Products Trade Fair.