Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

hisiad logoHırdavat Sektöründe Hedef, 9 Milyar Dolar İhracat

TECDELİOĞLU, hırdavat sektöründe 2019’da yaşanan gelişmeleri değerlendirmek ve bu yıla ilişkin hedeflerini paylaşmak amacıyla basın mensuplarıyla bir araya geldi.

 

 

hisiad 81a

Hırdavat Sanayici ve İş Adamları Derneği Başkanı Çetin TECDELİOĞLU “Geçen yıl 8,2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirerek 1,1 milyar dolar dış ticaret fazlası verdik. Bu yıl sektör olarak dış ticaret fazlamızı daha da artırmayı ve 9 milyar dolarlık ihracata ulaşmayı hedefliyoruz” dedi.

Hırdavatın, Türkiye genelinde 14 bin sektör meslektaşı ve 635 bin çalışanla en önemli sektörlerden biri olduğunu vurgulayan TECDELİOĞLU, “bağlantı elemanları”, “el aletleri”, “kesici ve aşındırıcı takımlar”, “mobilya aksesuarları”, “kaynak ve tel grubu”, “kilit ve aksesuarları”, “iş güvenliği malzemeleri” ve “genel hırdavat” olmak üzere 8 alt ürün grubundan oluştuğunu söyledi.

TECDELİOĞLU, sektörün HISİAD çatısı altında toplanmasının ardından 80 üyeye ulaştığını aktararak, bu sayının yakın bir zamanda 100’ün üzerine çıkacağı bilgisini verdi.

Hırdavat sektöründe faaliyet gösteren firmaların, eskiden sektörün tanımlanmaması nedeniyle başka sektörlerin bünyesinde yer almak zorunda kaldığını anlatan TECDELİOĞLU, şunları kaydetti:

“Sektör kendi ihtiyaç ve gereksinimlerini karşılayamadı ve hak ettiği konuma gelemedi. HISİAD ile sektörün global ölçekte tüm pazarlarda söz sahibi olabileceği zemini oluşturmak için her platformda temsili eksiksiz bir şekilde sağlanacak. Hırdavat sektörü hem ürettiği ürünler tek başına değerlendirildiğinde hem de hizmet ettiği endüstriler düşünüldüğünde sanayi çarkının önemli dişlilerinden birisi. İnşaat sektörü, savunma, otomotiv, havacılık gibi endüstrilerde yaratılan katma değerde, sektörün bu sanayi dallarına sunduğu ürünlerin niteliği de oldukça önemli.”

“Ana Hedefimiz İthal Ürünlerin Türkiye’de Üretilmesini Sağlamak”

Çetin TECDELİOĞLU, hırdavat sanayinde üretilen katma değerin üretim değeri içindeki payının 2010’daki % 26,4 seviyesinden bugün % 31,4’e yükseldiğine dikkati çekti.

Hırdavatın, yüksek katma değerli üretim yapan ve son iki yıla bakıldığında dış ticaret fazlası veren bir sektör olduğuna işaret eden TECDELİOĞLU, “Geçen yıl 8,2 milyar dolarlık ihracat gerçekleştirerek 1,1 milyar dolar dış ticaret fazlası verdik. Bu yıl sektör olarak dış ticaret fazlamızı daha da artırmayı ve 9 milyar dolarlık ihracata ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.

TECDELİOĞLU, kilogram başına ihracat fiyatının Türkiye’de ortalama 1,38 dolar düzeyindeyken, kendi sektörlerinde bu rakamın 5,17 dolar olduğunu dile getirdi.

Kilogram fiyatı en yüksek olan ürünlerinin matkap, kesici takımlar ve el aletleri şeklinde sıralandığını aktaran TECDELİOĞLU, şunları söyledi:

“Hırdavat sektörü ürünleri otomotiv üretiminin % 3’ünü oluştururken, yapı sektöründe bu oran % 5’lere yükseliyor. Türkiye, üretimde ve teknolojide çok iyi bir noktada. Ana hedefimiz de ithal edilen ürünlerin Türkiye’de üretilmesini sağlamak. İthal edilen ürünlerle ilgili çok detaylı bir analiz yapıyoruz. Yakında kapsamlı bir rapor ortaya çıkacak ve bu yıl içinde düzenleyeceğimiz çalıştayda raporu tüm sektöre açıklayacağız. Türkiye’de üretilmesi mümkünken ithal edilen ürünleri tek tek ortaya koyup bir üretim atağı başlatacağız. Örneğin Türkiye’ye 9,3 milyon dolarlık iğne ve cımbız ithalatı yapılıyor. Savunma sanayine ve otomotive bijondan kilide kadar her türlü parçayı üretip bunu tüm dünyaya ihraç edebilen bir sektör neden boşu boşuna bu kadar ithalat yapsın? Hepsini ortaya koyup sektöre yeni kapılar açacağız.”

“Rusya, ABD ve İngiltere Hedef Pazarlarımız Olacak”

Sektörün ihracat pazarları hakkında da değerlendirmelerde bulunan TECDELİOĞLU, en fazla ihracat yapılan 5 ülkenin Almanya, Irak, Fransa, Romanya ve ABD olduğunu aktardı ve “Hırdavatta dünyanın en büyük iki ülkesinden biri olan Almanya’ya yapılan 1,3 milyar doların üzerindeki ihracat, Türk hırdavat sektörünün gücünü gösteriyor” yorumunu yaptı.

TECDELİOĞLU, Türkiye’nin, Avrupa kalitesindeki ürünleri Uzak Doğu fiyatına satıp ciddi bir pazar elde ettiğini vurgulayarak, en fazla ihraç edilen ürünlerin de el aletleri, kilitler, bağlantı parçaları, kelepçe ve bobinler, mobilya aksesuarları, plastik hortum ve borular olduğunu söyledi.

Sektöre yeni pazarlar yaratabilmek ve mevcut pazarları kuvvetlendirebilmek adına fuar katılımları gerçekleştirip ticaret heyetleri düzenleyeceklerini ve alım heyetleri getireceklerini anlatan TECDELİOĞLU, şöyle devam etti:

“2020 ihracat hedefimiz 9 milyar dolar. Dış ticaret fazlasını 1,5 milyar dolara çıkarmayı amaçlıyoruz. Esas pazar Avrupa olmak kaydıyla Rusya, ABD ve İngiltere hedef pazarlarımız olacak. Amerika’yla hedeflenen 100 milyar dolarlık ticaret bizim için çok büyük bir potansiyel anlamına geliyor. ABD’de kurmayı planladığımız lojistik merkezleri ve depolar bölgeye olan ihracatımızı artıracak. İngiltere’de de Brexit sonrası çok önemli fırsatlar doğabilir. Bunun yanında Latin Amerika ve Kuzey Afrika pazarlarını da önemsiyoruz, ancak her iki bölgede de uygulanan yüksek vergiler pazara girişi zorlaştırıyor. Latin Amerika’da Meksika ve Brezilya, Kuzey Afrika’da da Fas ve Cezayir’le imzalanabilecek Serbest Ticaret Anlaşmaları ihracatımızı ciddi oranda artırabilir.”

TECDELİOĞLU, Türkiye’nin Otomobili projesine de değinerek, “Türkiye’nin Otomobili Girişim Grubu tarafından geliştirilen yerli elektrikli araç projesinin bir parçası olmaktan gurur duyacağız. Türkiye, otomotiv yan sanayisinde güçlü bir ülke. Yerli otomobilin hırdavatı da yerli olsun. Biz sektör olarak tüm parçaları üretmek için hazırız” diyerek sözlerini tamamladı.

The Target for the Ironmongery Sector is $ 9 Billion Worth of Exports

TECDELİOĞLU got together with the members of the press to share with them the developments occurred at the ironmongery sector in 2019, as well as their expectations from this year.

 

hisiad 81b