Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

albond logo“Avrupa’da Neredeyse Olmadığımız Ülke Yok”

“Yurt içi ve yurt dışında satış yaptığımız her noktada marka bilinirliliğimizin artmış olmasından, şirket ismi ve marka karışıklıklarını gidermek için şirketimizin ismini Albond Alüminyum Sanayi ve Ticaret A.Ş olarak değiştirdik. Bu isim değişikliği markalarımızı tek marka çatısı altında birleştirme kararımız gibi önemli bir adımdır.” diyen Albond firmasının Genel Müdürü Rıdvan BALIKÇI ile bir röportaj gerçekleştirdik.

 

 

 

albond 61 2a

 

Firmanızın yapılanmasından ve ürün gruplarınızdan bahseder misiniz?

2002’den beri Albond olarak var olduğumuz bu sektörde 2005’ten beri de üretici olarak yolumuza devam ediyoruz. Kompozit panel üretimini Türkiye’de yapan ilk firmalardanız. Dolayısıyla sektörde bu konuda öncülük yapmış hatta hala da birçok konuda öncülük yapan bir firmayız. Çorlu’daki tesisimizi 2011’de tamamladık ve ilk üretime başladığımızda bir olan kompozit panel hattını ikiye çıkardık ve bunlara ilave olarak bir bobin boyama hattı ile üretime başladık. 80 dönüm arazi üzerinde ofis binalarımız da dahil olmak üzere 40 bin m² kapalı alanda üretim yapıyoruz. Şu anda 4 tane kompozit panel üretim hattımız var. Teorik olarak yaklaşık 7,5 milyon üretim kapasitemiz var. Yaklaşık 20 bin ton kapasiteli bir boya hattımız var. Türkiye’de kompozitçiler arasında böyle bir boya hattı ilktir. Biz bu anlamda hep öncülük yapmış olduk. Bununla beraber tamamlayıcı yatırımlar olarak boy kesme ve dilme dediğimiz en daraltmada ve panjur malzemesi üretebilme adına buna katkı sağlayacak hatlarımız da var. Aynı zamanda herhangi bir renk talep edildiğinde üretebileceğimiz bir boya tesisimiz var. Bu anlamda baktığınızda entegre bir tesis burası. Yani kompozit panel, cepheye gidecek kaplama malzemesi ve herhangi bir yangın sınıfında ihtiyaç ne ise hepsini üretebileceğimiz bir tesise sahibiz. 

2007’de 1 tane kompozit panel üreten makinemiz vardı, çok daha küçük bir alanda faaliyet gösteriyorduk. O gün dahi bizim öncelikli hedefimiz ihracatta başarılı olmaktı. Hiçbir Türk firmasının cesaret edemeyeceği adımlar attık. Kompozit panelde en kolay pazar Türki ülkeler, Irak,  İran vs. iken biz özellikle Avrupa için uğraştık. Muhakkak o pazarları da boş bırakmadık ama özellikle hedefimiz Avrupa oldu. Bunun için sertifikalarla uğraştık; ama bu bize başarıyı da getirdi. Bizim Avrupa’da neredeyse olmadığımız ülke yok. Türkiye’de bile hala yurtdışı marka takıntısını değiştiremediğimiz firmalar var. Hele bu şartlarda bu üzücü bir durum. Hâlbuki biz çok açık bir firmayız, üretimi birlikte yapmayı dahi öneriyoruz. Bu konuda iddialıyız, birçok firmayı dönüştürdüğümüzü düşünüyorum. Tabi hala direnen firmalar oluyor, bu farklılık da bizim hoşumuza gidiyor. Bizi inovasyona, gelişmeye zorluyor. 

2015 yılında hep düşündüğümüz ve tüm iş ortaklarımızın da bizden beklediği kararı alarak tüm markalarımızı Albond çatısı altında birleştir. Ürün özelliklerine göre 9000, 7000 ve 5000 serileri ile yolumuza devam ettik. Daha sonra iş ortaklarımızdan gelen talep ve piyasa koşulları gereği 2017 yılında SIGN ve 6000 serilerinin üretimine başladık. 9000, 7000 ve 6000 serileri inşaat sektörü için, 5000 ve SIGN serileri reklam sektörü için üretilen ürünlerimizdir.

Şu anda 60 ülkede markamızın tescilini yaptık, diğer ülkelerde tescil sürecimiz devam ediyor. Yine yanlış hatırlamıyorsam 60’ın üzerinde ülkeye satış yaptık. Dolayısıyla 60’ın üzerinde ülkeye markamız girdi. Bu, Türkiye’yi boş bıraktık, önemsemiyoruz anlamına gelmiyor. Kompozit panel üretimine başladığımız ilk günden beri çalıştığımız tüm firmaları iş ortağımız olarak gördük. İlk işe başladığımızda sayısı çok az olan  firma sayısını bölgesel bayilikler vererek arttıtdık. Yurt içindeki her noktaya satış yapabilceğimiz bayiler oluşturduk. Yurt içinde bölge bayileri ile sadakata dayalı bir ticaret politikası ile hareket ediyoruz. Bu nedenle ilk başladığımız günkü samimiyetle ilişkilerimiz devam ediyor. Bu günlere gelmemizde hepsinin bizimle birlikte ayrı ayrı emekleri var. Bazı renkleri ve desenleri yurt içi iş ortaklarımızın talepleri ile katoloğumuza koyduk. Yurt içinde belki ilk olarak biz denize sıfır birkaç projede 20 yıl garanti verdiğimiz renk üretimleri yaptık. Ahşap desenlerde tüm ticari kaygılara rağmen hala 4 kat boya ile üretim yapıyoruz. Tüm serilere baktığımızda bu kadar renk çeşitliliği hiçbir firmada yok diyebiliriz. Bölgesel fuarlara katıldık iş ortaklarımızla ve markamızın bilinirliğini arttırmak için çaba gösterdik. Bu güne geldiğimizde görüyoruz ki doğru iş ortakları ile çalışmışız. Bugün, ülkemiz için verilebilecek en iyi mücadele ihracata ağırlık vermektir. Dolayısıyla hem iç hem de dış piyasada, kaliteden ödün vermeden yolumuza devam ediyoruz. 

Şu sıralar popüler olan A2 diye bir malzeme var. Yanmaz malzeme olarak geçiyor. Biz bu ürünü üretirken çok sayıda yanma testi yapıyoruz. Neticede bu ürün bir formülden oluşuyor. Bir hammadde var içinde. Oradaki bir yanlışlık ileride size çok büyük sıkıntılar yaşatabilir. Biz Albond markasına zarar gelmesini istemeyiz. Bunun için testleri gerçekleştirebileceğimiz cihazı edindik. Her palette ürünleri teste tabi tutuyoruz. Bunu Türkiye’de yapan hiçbir firma yok. Bunun dışında Fransa’da yaklaşık 3 yıldır süren test aşamasının sonunda sertifikamızı almış bulunuyoruz. Bayrağımızı daha da yukarılarda dalgalandırmak için, en iyisi olmak için yapmamız gerektiğinin bilincindeyiz. Bu adımlar bizi diğer firmaların önüne taşıyor.

Gerçekleştirdiğiniz unvan değişikliğiniz hakkında bilgi verir misiniz?

Uzun zamandır düşündüğümüz bir konuydu. Bu nedenle doğru zamanın olduğunu düşündüğümüz 2019 yılı ortalarında şirketimizin isminin Albond Alüminyum Sanayi ve Ticaret A.Ş. olması için resmi başvurmuzu yaptık. 19 Eylül 2019 tarihinde de kararımızın Ticari Sicil Gazetesi’nde yayınlanması ile firma ismimiz Albond Alüminyum Sanayi ve Ticaret A.Ş. olarak değişmiş oldu.

Bu kararı almamızdaki en büyük nedenlerden biri artık yurt içi ve yurt dışında satış yaptığımız her noktada marka bilinirliliğimizin artmış olması ve şirket ismi marka vb karışıklıkları gidermek idi. Bu isim değişikliği markalarımızı tek marka çatısında birleştirme kararımız gibi önemli bir adımdır.

 

albond 61 2b

 

Ürünlerinizin başarısını garantileyecek rekabetçi avantajlarınız nelerdir?

Yukarıda da ifade ettiğim gibi biz Alüminyum Kompozit Panel’i basit bir panel olarak görmüyoruz. Paneli oluşturan boyalı alüminyum üst yüzeyinden, iç kısmını oluşturan farklı çekirdek malzemelerine  kadar araştırmalar, çalışmalar yapıyoruz. Türkiye’de tüm sektörleri kapsayan yaklaşık 1000 Ar-Ge merkezi var. Bunlardan biri de biziz. Albond Ar-Ge merkezi  kadrosu sadece panel ve panel bileşenleri üzerinde çalışıyor.

Alüminyum Kompozit Panelin farklı montaj uygulamaları altındaki davranışlarını da inceliyoruz. Bu teste de gerek var mı? diyeceğiniz farklı testler de yaptırıyoruz. Mesela İsviçre laboratuvarlarında “dolu dayanımına” karşı yaptırdığımız testler var. Ne bileyim Fransa laboratuvarlarında yaptığımız dünyadaki farklı zonlara karşı deprem dayanımını gösteren “sismik test”ler de var… Bunun gibi bir  sürü dünyanın farklı laboratuvarlarıyla, test kuruluşlarıyla  çalışıyoruz. 

Alüminyum kompozit panelin çevresel faktörlerden (sıcaklık, nem, rüzgar, korozyon, yağmur, çöl..vb) uzun yıllar dayanımlarını sağlayacak testler yapıyor ve yaptırıyoruz. Bunları sağlayacak test standardlarıyla yetinmeyip kendi bünyemizde çok daha sıkı, çok daha dar toleranslı standardlar oluşturuyor ve uyguluyoruz. Örnek vermem gerekirse, renk ton farklılığı için solid bir renk de Türkiye ve Avrupa standardı Renk farklılığını 1’den küçük olmalı şeklinde tanımlamışken, bizim Albond bünyesinde bu değer 0,5 tir. Bunun gibi örnek uygulamalarımız çoktur. Hatta başka bir örnek vermem gerekirse; yine uzun yıllar dayanımı sağlamayı simüle edecek bir cihaz bile yaptık. Bu çalışmalar hep geleceğe yapılan yatırımlardır. Bunlar için gerçekten çok ciddi maliyetler ödüyoruz ve ödemeye de devam edeceğiz. Çünkü ALBOND’un sadece bir panel markası olmaktan öte olduğuna inanıyoruz. Albond olarak büyük düşünüyor ve adımlarımızı büyük atıyoruz. Atmaya da devam edeceğiz.

Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederiz. Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mıdır?

Biz Albond Ailesinin bu yola çıkarken bir amacı vardı. Markamızı uluslararası bilinen ve tercih edilen bir marka yapmak. Bunun için uğraş veriyoruz vermeye de devam edeceğiz. Son olarak web sitemizin ve kataloglarımızın yüzünü değiştirmek ve daha rahat kullanabilir olması için bir çalışma yapıyoruz. Yakın zamanda bu çalışmalarımızı da iş ortaklarımız ve sektörümüzle paylaşıyor olacağız.

“There are almost no countries where we haven’t been in Europe.’’

We have changed our company name to Albond Alüminyum Sanayi ve Ticaret A.Ş in order to eliminate the confusion of the company name and brand because of our increased brand awareness at every point we made sell in Turkey and abroad. We have conducted an interview with Rıdvan BALIKÇI, the General Manager of Albond which he said “This change of name is an important step, such as our decision to combine our brands under a single brand.’’