Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

alcas logo“Yatırım İçin Fırsatlar Kolluyoruz”

“Krizle ilgili hükümetimiz çok ciddi tedbirler almakta. Gerek Körfez Ülkeleri gerekse Avrupa ile iyi ilişkiler içine girildi ve bunun meyveleri toplanmaya başlandı. Bunun yanı sıra Amerika ile olan sorunlar da azaldığı anda ülkemiz kriz ortamında kolayca çıkacaktır. Buna inanıyorum. 2019 sonunda kriz kelimesi kullanacağımızı düşünmüyorum.” diyen Alcas Metal Sanayi A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet YILMAZ ile bir röportaj gerçekleştirdik.

 

 

alcas 54a

Firmanızın kısa bir öyküsünü dinleyebilir miyiz?

Firmamız Alcas Metal Sanayi A.Ş. alüminyum sektöründe 1991 yılında toptancılıkla başladığı yolculukta 27. yılını tamamlıyor. Birkaç ay sonra 28. yaşında bir delikanlı olacak.

1997 yılında Nur Cephe Sistemleri’ni kurduk. Alüminyum sektöründe hem uygulamacı hem toptancı olunca 3. sacayağına ihtiyaç duyduk ve üretim hattımızı kurduk. 2005 yılında ilk ekstrüzyon presini kullanmaya başlayarak alüminyum profil imalatının ilk adımını attık. Hedefimiz; sektörde yüksek kalite standartlarında ürün üretmek, tek seferde doğruyu üretmek ve müşteriye hızlı hizmet vermekti. Şu an açık ara Türkiye’nin en kaliteli üretim yapan firmalarından biriyiz. İade oranlarımız sıfıra yakın. Tek seferde doğruyu üretmek hedefimizi tutturduk.

100 m² bir dükkanda başlayan şirketimiz, bugün 36.000 m2 si kapalı 42.000 m2 üzerine kurulmuş, modern ve teknolojik makinelerle donatılmış, yüksek kapasiteli entegre bir tesise dönüştü.

Fabrikamızda 8”, 7” ve 6” olmak üzere 3 ekstrüzyon presi bulunmaktadır. Bu preslerde, diagonal olarak (genişliği) 10 mm ile 310 mm arasındaki mimari ve endüstriyel amaçlı alüminyum profiller EU standartlarına uygun olarak üretilmektedir. Tesisimizde eloksal, 2 boyahane, Kalıphane, ahşap kaplama, mekanik işlem hatları bulunmaktadır. Ayrıca 2016’da devreye aldığımız özel dekoratif uygulamalar için profil yüzeyine ayna parlaklığı derecesinde yüksek parlaklık görüntüsü veren elektrokimyasal eloksal tesisimiz de mevcuttur.

Firmanızı farklı kılan nedir?

Uzman teknik ekibimiz  ile yeni üretim teknolojilerini yakından takip ediyor, sürekli iyileştirme ve geliştirme çalışmalarıyla ürün yelpazemizi genişletiyoruz. Yenilikçi, sürekli ileriyi hedefleyen üretim anlayışımızla alüminyum sektöründe, saygınlığı ve güvenilirliği simgeliyoruz. Tam entegre üretim tesislerimizde dünya standartları esas alınarak kalite testleri, denetim ve analizleri yapılmaktadır.

Mimari departmanımızın Ar-Ge’sini yaptığı mimari sistemler; strüktürel silikon cephe, kapaklı giydirme cephe, ısı yalıtımlı ve ısı yalıtımsız kapı pencere serileri, sürme, güneş kırıcı, ofis bölme tente pergola sistemleri, başta IFT Rosenheim test merkezi olmak üzere birçok ülkenin test merkezlerinde testleri yapılarak bu ürünlerin kalitesi belgelendi.

Üretim kapasitesi, iç satış, ihracat rakamlarınız hakkında bilgi verir misiniz?

Avrupa ve Amerika, Türkiye’den sonra ana pazarımız durumunda. Firmamız 2016 yılında 4 kıtada 33 ülkeye üretiminin yaklaşık %47’sini ihraç etmekte iken bu yıl ihracat oranını %58’e çıkarttı.  Hedefimiz %65’e ulaşmaktır.

           

2018 yılında pazarda nasıl bir strateji izliyorsunuz? Yeni yatırımlar, ürünler var mı?

2018 maalesef ülkemiz için ekonomik açıdan iyi bir yıl olmadı. 2017 yılından başlayan belirsizlikler 2018 yılında krize dönüştü. Biz, hatırlarsanız sizinle 2016 yılındaki son sayınızda bir röportaj yapmış ve 2017’de bir kriz ortamı olabilir, tedbirler alıyoruz demiştik. Bu öngörümüze göre davrandık. Döviz kredilerimizin %94’ünü TL’ye çevirdik ve uzun vadeye döndük. İhracata ağırlık vererek ciddi bir döviz girdisi artışı sağladık. Türkiye pazarında büyümek yerine dünya pazarlarında büyüme hedefine odaklandık. Karşılığında bu krizde zarar görmediğimiz gibi küçük artılarımız da oldu. Yatırım olarak şu anda fırsatlar kolluyoruz. Ayrıntı vermeyeyim, şu anda satın almayı düşündüğümüz 2 firma var. Bilhassa ihracatta bizi destekleyeceğine inandığımız bu 2 firmayı bu yılsonuna kadar grubumuza katmayı planlıyoruz. Firmamız, güçlü bir finansa sahip olduğu için ve bu da bilindiği için birçok firma bu krizde bize satış ya da  ortaklık gibi tekliflerle gelmekte. Biz çok seçici davranarak en doğru kararı vermeye çalışıyoruz. Yeni ürün olarak doğrama ve pergola sektörüne yönelik 3 ürün hazırladık. Bunların 2’si yine Amerika ve kısmen Avrupa ihracat pazarına yönelik ama yurtiçinde de pazara sunacağız.

 

alcas 54b

     

Bu krizde firmalara tavsiyeniz ne olacaktır?

Artık, tavsiye için geç kalınmıştır. Artık sorunların realize olma dönemi. Bu röportajın yapıldığı gün Merkez Bankası faiz artırımına gitti ve faizler %40’ın üzerine çıktı. Döviz yılbaşından bu yana %70 arttı. Artık fazla akıl verecek bir durum yok. Borçlarınızı uzun vadeye yayın diyemeyiz. Çok satın, satışa yüklenin diyemeyiz. Artık çok geç! Ama şunu tavsiye edebilirim. Bizim de birkaç aydır uyguladığımız bir sistem: İç pazara sunulan imalatı azaltmak. Bu 1. tercihimizdir. Yani küçülerek sermaye ihtiyacını artırmadan kendini muhafaza etmek! Yüksek faizle borçlanarak ne büyünür ne de ayakta kalınır. Sektörümüz dövize endeksli olduğu için, bir firma %50 de küçülse cirosu TL bazında aynı kalacaktır. Yani TL’de küçülmemiş olacaklardır. Çok kısa vadeli veya nakitle satış yapılmalı. Finansör olmaktan çıkılıp işini, sanatını ön plana çıkarmak lazım. Vadeli satış yapmadan evvel satış yapacağı firmaların o fiyatlardan alım yapmaları halinde ayakta kalabilmeleri mümkün mü, finansı nasıl, borçlanmaları nasıl, bunlar iyice araştırılıp satış yapılmalıdır. Kar marjını biraz yukarı çekip risk azaltılmalıdır. Açık hesap satış yapılmamalıdır. Bu yapılırsa, yani küçülme durumunda, “Pazarda zor durumdalar” gibi dedikodulara maruz kalabilirler, aldırmamalıdırlar. Alüminyum sektöründe abartı ve dedikodu maalesef çok fazla! Firmalarını muhafaza etmek için tedbiri elden bırakmamalıdırlar. Mesela bizim, yıllardır, firmamıza ait çok az sayıda çek defterimiz var. Piyasada da nerdeyse hiç çekimiz bulunmuyor. Ama sektörümüzde görüyorum ki birçok firma muazzam sayıda piyasaya çek sürüyorlar. Çoğunun bu yazdığı çekin karşılığında bir alacak planı yok. “Allah bize, biz size” mantığıyla yazılıyor bu çekler. Bu firmalardan uzak durun. Finans ihtiyacını bankalardan değil de piyasadan temin edenlerin çoğu mali disiplinsizlikten kapanıp gidiyorlar.

Sizce, bu kriz ne kadar devam eder?

Krizle ilgili hükümetimiz çok ciddi tedbirler almakta. Gerek Körfez Ülkeleri gerekse Avrupa ile iyi ilişkiler içine girildi ve bunun meyveleri toplanmaya başlandı. Bunun yanı sıra Amerika ile olan sorunlar da azaldığı anda ülkemiz kriz ortamından kolayca çıkacaktır. Buna inanıyorum. 2019 sonunda kriz kelimesinin kullanacağımızı düşünmüyorum. Firmalar 1 yıl kendini muhafaza etmeleri durumunda güzel günlere kavuşacaktır. Devletimiz, halkımız, iş adamlarımız bundan daha zor yıllar yaşadı ve aşmasını bildi. Yine aşacağız. Firmalar, borçlarını ödemek için her türlü özveriyi yaparak ayakta kalmalıdır. Hayalperest olmadan çok çalışmak ve ihracata yönelmek bizi ve ülkemizi krizden kurtaracaktır.

“We Are On The Lookout For Investment Opportunities”

“Our government is taking serious actions in regards to the crysis. Good relationships have been started with both the Gulf countires, and Europe, and gatherings from these have started. Once the issues we have with America become less, our country will get out of the crysis situation easily. I have faith in this.. I don’t think we’ll be using the word “crysis” at the end of 2019” - said Alcas Metal Sanayi A.Ş. Chairman of Board of Directors Mehmet YILMAZ and replied to our interview questions.

alcas 54c