Çuhadaroğlu, “Marka, Verilen Bir Sözdür” Mottosuyla Sektöre Yeni Markalar Kazandıracak

Alüminyum sektörünün öncü kuruluşlarından Çuhadaroğlu Grup Genel Müdürü Kenan ARACI ile son dönemde sektöre kazandırdıkları yenilikler, markalaşma yönünde attıkları adımlar, pandemi döneminde gerçekleştirdikleri ve yeni dönemde yürütecekleri çalışmaları içeren bir röportaj gerçekleştirdik.

 

 

 

 

cuhadaroglu 1

Firmanızın alüminyum sistemleri üretimi ve üretimde öne çıkan modeller hakkında bilgi verebilir misiniz?

İnşaat sektörünün tüm alanlarına dokunan bir köklü firma olarak, 1954’den bu yana alüminyum sektörünün öncü kuruluşlarından biri olarak faaliyet gösteriyoruz. Yapı ve inşaat sektöründe; Alüminyum Mimari Sistemler (Giydirme Cepheler, Sürme ve Doğrama Sistemleri), Otomatik Döner ve Kayar Kapılar, Ofis Bölme Sistemleri, Güvenlik Doğramaları (Kurşun Geçirmez ve Yangına Dayanaklı Doğramalar) ve Bombaya Dayanıklı Cepheler olarak 3 grupta üretim yapıyoruz. Savunma sanayi için sürdürdüğümüz Güvenlik Kabinleri Sistemleri çalışmalarımızın testlerini tamamladık. Bunun dışında endüstriyel profil üretimimizle de bu yöndeki talepleri de karşılıyoruz.

Çuhadaroğlu olarak alüminyum sistemlerini; yüzde 100 geri dönüşüm, ısı yalıtımı, farklı yüzey işlem seçenekleri sunması gibi pek çok avantajları ile PVC ve çelik doğramalara kıyasla bugünün yapıları için vazgeçilmez olarak görüyoruz. Bu sistemleri; Cephe Sistemleri, Kapı-Pencere Sistemleri ve Sürme Sistemler başlıklarında, en üst düzey performans gösterecek tasarımlarla üretiyoruz.

Öte yandan son yıllarda giderek yaygınlaşan dikey yapılaşma nedeniyle yüksek katlı binaların artması, balkon ve teras kullanımı ile birlikte Sürme Doğrama Sistemleri’ne yönelik talebi de artıyor. Sürme Doğrama Sistemleri, teras, balkon ve pencere gibi yapı üzerinde yer alan geniş açıklıkların kapatılmasında kullanılıyor. Minimalist bir yaklaşımla tasarlanan ve maksimum görsel açıklık sağlayan sistemler; mimarlar, uygulayıcılar ve kullanıcılar tarafından tercih ediliyor. Bu sistemlerden beklenen performans değerleri de oluşan talebe paralel olarak giderek artıyor. Su sızdırmazlığı, hava sızdırmazlığı, ısıl performans, rahat ve konforlu kullanım, bu özelliklerden birkaçını oluşturuyor. Sistemlerin kullanılacakları coğrafi konum, iklim, yapı üzerindeki konumlarına bağlı olarak performans kriterleri ve değerleri de farklılık gösteriyor. Çuhadaroğlu olarak bu durumları gözeterek Sürme Doğrama Sistemleri üzerine en yeni teknolojiler geliştiriyoruz.

cuhadaroglu 1

Çuhadaroğlu olarak nasıl bir iş modeline sahipsiniz? Sizi sektörde farklı kılan unsurlar neler?

Çuhadaroğlu olarak sadece ürün değil, aynı zamanda en son teknoloji ürünü olan binalarda kullanılan sistemler geliştirerek bir şehir silueti de tasarlıyoruz. Sadece yüksek binaları değil, villa, bahçeli ev gibi tekil yapılar için de butik dediğimiz, ihtiyaca özel çözümler ve sistemler geliştiriyoruz. Aldığımız birçok projede sadece dış cephe uygulamalarında hizmet vermiyoruz. Interwall markamız ile yapıların iç mekânlarında ofis içi bölme sistemlerimizi kullanıyoruz. Interax markamız ile kapı ve aksesuar sistemleri ile projelerde fark yaratıyoruz. Özellikle bu yıl yaşadığımınız zorlu sağlık süreçlerinde hızla cevap veren ve yüksek öneme sahip şehir hastane projelerinin çoğunda Çuhadaroğlu markalarına ait çözümlerin ve sistemlerin kullanıldığını söyleyebiliriz.

Firmanızın bünyesinde yer alan markalarınız hakkında kısaca bilgi verebilir misiniz?

Yarım yüz yılı aşan tecrübemizde, zamana, teknolojiye ve insana karşı; iletişim odaklı, yenilikçi bir yapıyı merkezimize aldık. Bu kapsamda bünyemizde geliştirdiğimiz 5 markamız bulunuyor. Bunları tek tek özetlemek gerekirse;

Interal

Firmamızın sistem evi çatısı altında yer alan alüminyum mimari sistemleri, alüminyum aksesuarları ve endüstriyel profilleri üretimimizi 2019 yılında Interal markası adı altında birleştirdik. Markamızı, firmamızın yenilikçi bakış açısı, sürdürülebilir gelişim ilkesi, çevre dostu ve müşteri odaklı yapısı ile hayata geçirdik.

Interax

Sektörde edindiğimiz deneyimi, Interax Kapı ve Aksesuar sistemleri ile yapı dünyasının hizmetine sunuyoruz. Kullanıcı ihtiyaçlarına yanıt verebilecek geniş bir ürün yelpazesine sahip Interax bünyesinde; Otomatik Kayar Kapı ve Döner Kapı Sistemleri, KTS Katlanır Toplanır Cam Sistemleri ve Cam Aksesuarları bulunuyor. Interax ile yapılarda konfor, emniyet ve ihtiyaçları bir araya getiriyoruz.

Interwall

Interwall Ofis İçi Bölme Sistemleri ile mekânlara modern ve estetik çözümler sunuyoruz. Estetik kaygılar göz önünde bulundurularak minimize edilmiş profil sistemleri ile kullanıcı ihtiyaçlarına eksiksiz cevap verebiliyoruz. Alüminyum taşıyıcılar üzerine cam ve ahşap panel olarak uygulanan bölme sistemleri ile mimari ihtiyaçlara farklı çözümler üreterek, modern çizgiler ile tasarım zenginliği yaratıyoruz.

Intersecure

Markamızı, tamamı camlı yangına dayanıklı alüminyum doğramalar, kurşun geçirmez doğramalar ve bombaya karşı dayanıklı cepheler ile düşük-orta-yüksek güvenlik talebi istenen tüm durumlar için kullanıma sunuyoruz.

Interdigi

Günümüz koşullarına ayak uydurmak için son kullanıcıdan mimarlara, uygulayıcılardan şantiyelere doğru bilgiyi hızlı ulaştırmak, süreçleri kısaltarak işleri hızlandırmak ve hayatlarını kolaylaştırmak için dijitalleşme uygulamaları üzerinde çalışıyoruz. Dijital platformlarda yer alacak ürün, uygulama ve sistem çözümlerini de Interdigi markası altında yarattığımız ortak buluşma noktası aracılığıyla sektöre kazandırıyoruz.

cuhadaroglu 1b

Pandemi dönemini, dünya ve Türkiye ekseninde değerlendirebilir misiniz? Bu dönem faaliyetlerinizi nasıl etkiledi? Yaşanan gelişmeleri sektör açısından değerlendirebilir misiniz?

Türkiye, bu zamana kadar global ölçekte ve kendi içinde yaşadığı bazı olumsuzluklar nedeniyle çok sayıda krizi atlattı. Ancak, bu kez durum çok farklı. Çünkü salgın ve sokağa çıkma yasakları sektörel ve küresel boyutta üretimi tamamen durdurdu. Salgın hastalığın küresel boyutta olması nedeniyle başta ABD ve Avrupa Birliği bölgelerinde piyasalarda oluşan durgunluğun önüne geçmek için çalışmalar yürütüldü. Mevcut faiz oranlarının düşürülmesi ve başta en çok bu salgından etkilenen sektörler olmak üzere yapılan teşvikler, 2’nci çeyrekte oluşan olumsuz tabloyu biraz olsun tersine çevirdi. İçerisinde bulunduğumuz dönemde; ilaç, tedavi ve aşı çalışmaları, sürecinin hızını belirleyecek. Son aşamada dünyada, ABD seçimi, Çin’de yaşanan ticari toparlanmanın etkilerinin 2021 yılı ilk çeyreğinden sonra görüleceği yönünde ağırlık bulunuyor.

Türkiye’de işletmelerin iç pazarda yaşanan daralmaya paralel olarak yurtiçi satışları durma noktasına geldi, yurt dışı satışları nispeten aynı kaldı, hatta geçen yıla göre artış gösterdi.  Firmamız özelinde baktığımızda; 2019 yılı sonu itibari ile salgın öncesi inşaat sektöründe kullanılan mimari alüminyum sistem satış oranları yüzde 60 seviyelerinde, yüzde 40 sanayi pazarı tarafında iken, salgınla beraber yılın ilk çeyreğinde inşaat sektörü pazarının toplam satış oranlarımız içerisindeki payı, yüzde 40 seviyelerine geriledi. İhracat satış oranları ise yaşanan küresel salgın hastalığa rağmen, geçen yılın aynı periyodu ile karşılaştırdığımızda, toplam satışlar içindeki payı, yüzde 40 seviyelerinden yüzde 65 seviyelerine kadar yükseldi.

İşin sağlık tarafındaki belirsizlik zamana bağlı olarak çözümlense de, toplumun satın alma sürecinde etkili olan psikolojik, sosyolojik etkileşim ve buna bağlı olarak ekonomi tarafındaki belirsizlik nedeniyle toparlanma sürecinin uzayacağı görünüyor. Süre olarak 2021 yılı ilk çeyreği ile normalleşme sürecinin hız kazanacağı, ekonomik tabiri ile yaz aylarında başlayacağı iddia edilen bir V çıkış trendi yerine, normalleşmenin biraz daha zaman alacağı bir U trendinin bizleri beklediğini söyleyebiliriz. Buna ilaveten, hastalığın sonbahar aylarında tekrarlama ihtimalini de dikkate alırsak, belki yaz aylarında bir toparlanma sonrası tekrar negatif etkileneceği ve yılı birkaç istisna sektör dışında, tüm sektörlerin olumsuz kapatacağını öngörüyoruz.

Pandemi, dünya ticaretinde ne tür bir değişim yaratacak? Türkiye, bu değişimden nasıl etkilenecek? 

Orta ve uzun vadede belirsizliğin ortadan kalkması ile özellikle Çin ile ticaret yapan ülkelerin ölçek azaltmasının, Just in Time (JIT) modeli ile tedarik zincirine öncelik vermesinin ülkemize önemli kazanımları olacak. Bu durumun, özellikle ihracat pazarlarına olumlu yansıyacağı ve Türkiye’nin pozitif olarak ayrışacağı görüşündeyiz. Diğer taraftan, Covid-19 salgın hastalığının Çin merkezli olarak ortaya çıkması, başta ABD ve AB Ülkeleri nezdinde olumsuz bir algı yarattı. Bu algının, her ne kadar hastalığın Çin kaynaklı olup, önlemleri alma noktasında Çin devletinin geç kaldığı iddiaları ortaya atılsa da, ispatının zor olacağı bir gerçek. Ancak, bu sürecin kasım ayında ABD’de yapılan seçimlerini de dikkate aldığımızda, bir ticaret savaşı haline evrilmesiyle Türkiye ihracatına orta vadede olumlu yansıyacağı görüşündeyiz. 

Yeni dönemde ne tür çalışmalar yürüteceksiniz?

Çuhadaroğlu olarak 65 yıllık köklü tecrübemizle prestijli projelere imza atarak, alüminyum sistemleri konusunda kaliteli ve sürdürülebilir bir marka haline dönüştük. Dürüstlük ve güven ilkeleri ile sektörün üniversitesi olarak anıldık. Kısa vadede en büyük yeniliğimizi bünyemize kazandırdığımız markalarımız aracılığıyla hayata geçirdik. Interal, Interax, Interwall, Intersecure ve Interdigi’den oluşan marka ailemizle; değişimin, gelişimin ve sektörde markalaşmanın bilinciyle hareket ederek, tüm marka stratejimizi “iletişim odaklı” kurguladık. Yeni marka stratejimizi sunarken, güvenilir, güçlü ve akılda kalıcı bir marka olmanın yolunun sözünü tutan bir yapıdan geçtiğine inandık. “Marka, verilen bir sözdür” mottosuyla yol aldık. 

Yeni dönem çalışmalarımızda, basit ve kolay anlaşılır, şeffaf ama aynı zamanda farkındalık yaratan, öncü ve kalitesinden ödün vermeyen çizgisiyle sektörde bilinen ve söz sahibi markalar oluşturmak birincil önceliğimiz olacak. Yeni markalarımızı yeni ürünlerimiz ve iletişim materyallerimiz ile tanıtacağız. Kurumsal kimlik rehberimizi baz alarak; ürünlerimiz, kataloglarımız, internet sitelerimiz, sosyal medya hesaplarımız, bayi tabelalarımız, dijital altyapımız ve çözümlerimiz ve hatta promosyon malzemelerimiz yeni baştan tasarlandı ve tasarlanmaya devam ediyor. Satış ve pazarlama personelimiz de yeni kurumsal kıyafetleri ile markalarımızın öncüleri oldular.

Diğer yandan pandemi süreciyle birlikte, satış ve pazarlama tarafında dijital dünyanın farkındalığını yaşıyoruz.  Bu alanda yapılacak her aktivitenin geri dönüşünü önemsiyoruz. Düzenleyeceğimiz etkinliklerinin, katılacağımız fuar gibi aktivitelerin dijital modelleri ile planlamalarımıza devam ediyoruz. Özellikle yurtdışında en uzak lokasyonlarda düzenlenen sanal fuarlara katılarak hem hedef pazarımızı genişletmek, hem de sistemlerimizin satışını yapmak hedefindeyiz.

Bu kapsamda, önümüzdeki dönemde öncelikli olarak hedef pazarlardaki ilgili fuarlara iştirak edeceğiz. Mevcut yurtdışı dağıtım kanalları ile yaptığımız çalışmalarla bu ülkelerdeki ihtiyaçları belirleyerek ürün geliştirme süreçlerini tamamladık. Yeni yapılanma ile mevcut showroomlarımızı pazarlardaki müşterilerimize hitap edecek şekilde tasarladık. Son olarak yine yeniliklerimiz kapsamında bütünlük, yenilik ve sürdürülebilirlik ilkelerini merkez alan yönetim ve tasarım anlayışı ile çevresel, yapısal ve fiziksel şartlara göre çözümler üreten firma olarak, Amerika pazarına yönelik geliştirdiğimiz fiziksel hava koşullarına karşı maksimum dayanıklılık ve güvenilirlik sağlayan, Kasırgaya Dayanıklı Kapı, Pencere ve Sürme Sistemlerini sektöre sunacağız.

Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederiz. Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mı?

Ülkemizin ve tüm dünyanın yaşadığı bu zorlu sağlık mücadelesinde her şeyden evvel, önce bireysel, sonrasında toplum olarak tüm hijyen koşullarının ve gerekli önlemlerinin alınmasını her koşulda esas görüyoruz. Gelecek nesiller için sağlıklı kalmaya, yaşamın devamı için insana ve doğaya ihtiyacımız var. Uyumlu kalarak, üretmeye, çalışmaya devam ederek, sağlık ve hijyen kurallarına tam teşekkülü ile riayet ederek, tüm dünyanın bu zor pandemi sürecini yavaş yavaş atlatacağına inanıyoruz. Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak destekleriniz için teşekkür ediyoruz.

Çuhadaroğlu will bring New Brands to the Sector with its motto of “Brand Is A Promise”

We had an interview with Mr. Kenan ARACI, General Manager of Çuhadaroğlu Group, which is one of the leading companies in the aluminum industry, where we talked about the innovations they have brought to the sector recently, the steps they have taken towards branding, the work they have carried out during the pandemic period and will be carried out in the new period.

cuhadaroglu 1c

Powered by OrdaSoft!