Alcas Metal A.Ş Fuar Sırasında Geleceğin Birlikteliklerini İnşa Etti

Alcas Metal A.Ş. Yönetim Kurulu Üyesi ve Kurucu Ortağı Mehmet YILMAZ ile firmanın farklı bakış açısının getirdiği avantajları konuştuğumuz, fuar vesilesiyle gelecek hedeflerine projeksiyon tuttuğumuz bir röportaj gerçekleştirdik.

2021 Avrasya Pencere, Kapı ve Cam Fuarları’nda hangi ürünlerinizi sergilediniz?

Alcas Metal A.Ş ürün gamı son derece fazla olan bir sistem firmasıdır. Pencere, Cephe, kapı, soğuk cephe gibi mimari ürünlerimiz çeşitli versiyonlarıyla 100’ü aşkın seriye sahiptir. Bu sene katılımcı sayısındaki artıştan dolayı sergilediğimiz ürünleri kısıtlı tutmak zorunda kaldık. 2 yıldır Ar-Ge çalışmalarını sürdürdüğümüz bahçe ve teraslarda kullanılan Bioclimatic ürünümüzü fuarda sergiledik. Onun dışında ısı yalıtımlı Giyotin pencere sistemimizi de ziyaretçilerle buluşturduk.

Fuara özel geliştirdiğiniz ya da ilk kez fuarda sergilediğiniz ürün ya da hizmetleriniz oldu mu? Standınıza olan ilgi nasıldı?

Alcas Metal A.Ş olarak sektörün ihtiyaçlarına yönelik ürünler geliştiriyoruz. Türkiye’deki fuarlar amatör bir ruhla hazırlandığı ve her yıl tekrar edildiği için her fuara özel bir ürün geliştirmek biraz zor. Fuarımız 2 yılda bir düzenlendiğinde, Ar-Ge ve üretim aşaması tamamlanarak fuara özgü ürünler geliştirilebilir. Ancak 12 ayda bir düzenlenen fuarda ne katılımcılar yeni ürün geliştirebiliyor ne de ziyaretçilerin bu yönde beklentileri oluşuyor. Biz bu nedenle 6 yıldır fuarlara katılmıyoruz. Eğer yapabilirsek 1 yıl katılıp 1 yıl katılmamayı planlıyoruz. Bu yöntemi pek çok firma uyguluyor. 

Fuara ilişkin değerlendirmenizi alabilir miyiz? Fuarın sektörünüz ve firmanız adına kazanımlarını geçtiğimiz yıllara kıyaslayarak değerlendirebilir misiniz?

Fuar oldukça canlı ve haraketliydi. 2 yıldır eve kapanan insanlara ilaç gibi geldi. Yurt dışından katılım çok fazlaydı. Geçmiş yıllarda fuara ağırlıklı olarak İran, Irak, Libya ve Balkanlar gibi verimsiz, ucuz ürün peşinde olan kaliteye önem vermeyen bir kitle gelirdi. Bu yılki fuarda Avrupa, Amerika ve Afrika pazarlarından gelen farklı bir kitle vardı. Bu bizi biraz umutlandırdı. Biz fiyattan çok kaliteyi ve teknolojiyi ön planda tutan bir firmayız. Dünya firması olmaya çalışıyoruz. Fiyata değil kaliteye odaklanan bir kitleye hitap ediyoruz. Bu nedenle fuarın kazanımlarını, satıştan ziyade kendi kitlemizle buluşma, kalitemizi ispatlama olarak görüyoruz.

 alcas 74a

Fuarda ne tür iş bağlantıları sağladınız? Bu bağlantılar faaliyetlerinize nasıl bir boyut getirecek?

Bugüne kadar fuarlardan iş bağlantıları kurduğumuzu hatırlamıyorum. Hiçbir iş bağlantısı yine yapamadık. Biz ürün satmaktan çok imaj için oradayız. Zaten firma olarak 2022 yılı ortasına kadar tüm kapasitemiz doldurduk. Biz 2022’nin ikinci yarısı için görüşmelerimizi yapıyoruz. İlk tanışmada ticari beklentimiz yok. Geleceğin birlikteliğini kurmaya çalışıyoruz.

Fuar sırasında ziyaretçilerle sıcak satışa yönelik anlaşma gerçekleştirdiniz mi? Fuarın satış faaliyetlerinize nasıl bir katkı sunacağını düşünüyorsunuz?

2022 yılında Avrupa ve Afrika’da gölgelendirme alanında büyümeyi planlıyoruz. Türk pazarında büyümek gibi bir hedefimiz yok.  Marka bilinirliğimizi artırmak için birçok görüşme yaptık. Tabi biz fuarlara çok uzun yıllardır katılmadığımız için farklı yöntemlerle müşterilere ulaşıyoruz. Fuarlar yeni müşteri üretmekte çok başarılı değil. Müşterilere ulaşmak isteyenleri farklı mecralara davet ediyoruz.

Değerli vaktinizi ayırdığınız için teşekkür ederiz. Son olarak eklemek istediğiniz bir konu var mıdır?

Desteklerinizden ötürü Win&ARTProje - ALU&Art dergilerine teşekkür ederiz.

Alcas Metal A.Ş Builds Future Collaborations During the Fair

Alcas Metal Inc. We conducted an interview with Mehmet YILMAZ, a Member of the Board of Directors and Founding Partner, in which we talked about the advantages of the company’s different perspective, and projected future goals on the occasion of the fair.

alcas 74b

 

alcas 74c

Powered by OrdaSoft!