Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

iddmibAlüminyum İhracatında Hedef Yükseldi

Türkiye’nin önemli ihraç kalemleri arasında yer alan alüminyum sektöründe faaliyet gösteren Türk firmaları, sektörün en önemli fuarlarından Aluminium Dusseldorf 2018’e çıkarma yaptı. 64 Türk firması fuarda yer alırken, geçtiğimiz yıl 2.4 milyar dolar ihracat gerçekleştiren sektör bu yıl çıtayı %20 yükseğe koydu. Sektörde katma değerli üretimin önemine dikkat çeken İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Başkanı Tahsin ÖZTİRYAKİ, ihracat birim fiyat artışı hedefine katma değerli ürün üretimi ile ulaşıbileceğini vurguladı.

 

 

iddmib 55a

40 ülkeden 1.000 katılımcının yer aldığı fuar 80 bin m²’lik bir alandaki 5 holde yer aldı. 27 bin 500 kişinin ziyaret ettiği fuarda ziyaretçilerin %60’ından fazlası Almanya dışından oldu. Fuarda yeni ürün ve teknolojik gelişmeler, son trendler ve güncel uygulamalar sektörün önde gelen firmalarının beğenisine sunulurken, en çok ziyaretçi Almanya’nın ardından İtalya, Hollanda, Türkiye, İspanya ve İngiltere’den oldu. En çok katılımcısı olan ülkeler ise Çin, Rusya, ABD, Kanada ve Japonya olarak sıralandı.

İhracat %22 Yükseldi

Fuara info stand katılım gerçekleştiren İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği’nin Yönetim Kurulu Başkanı Tahsin ÖZTİRYAKİ, alüminyum sektörünün sanayi ve ekonomideki rolüne dikkat çekerek 2023 yılı hedeflerine ulaşmada ve gelişmiş ekonomiler arasında ilk sıralarda yer almasında sektörün hayati öneme sahip olduğuna dikkat çekmiştir. Sektörün ilerlemesi yolundaki en büyük kaynağın bilgi ve deneyim olduğuna dikkat çekerek, Türk Alüminyum sektörünün mevcut potansiyelini kullanarak çok daha başarılı işler yapacağını vurgulamıştır. Üretim teknolojisi ve ürün kalitesinin pazar kazanımı ve rekabette avantaj sağlayacağını, özellikle Ar-Ge ve inovasyonun sektörün öncelikleri olduğunu mesajını vermiştir.

Türkiye’nin alüminyum ihracatının artmaya devam ettiğini söyleyen Öztiryaki, “2018 yılı ilk 9 ayında bir önceki yıl aynı döneme göre %22’lik ihracat artışı yakaladık. 2018 yıl sonunda ise ihracatın önceki yıla göre %20’nin üzerinde bir artış göstermesini bekliyoruz. İhracattaki artış trendi birliğimizin ve firmaların özverili çalışmaları ile 2019 yılında devam edecek.” dedi.

180 Ülkeye 2,4 Milyar Dolarlık İhracat

Son yıllarda Türkiye’de istikrarlı bir büyüme trendi içerisinde olan alüminyum sektöründe  1.500 firma faaliyet gösterirken, istihdam sayısı ise 30.000 bine ulaştı. Sektör geçtiğimiz 10 yılda yıllık ortalama %10 oranında büyüdü. Türkiye’de mevcut durumda kişi başı 10-15 kg olan alüminyum tüketim miktarının artan talebe bağlı olarak önümüzdeki dönemde 20-25 kg seviyesine kadar çıkması bekleniyor.

Dünya geneli ihracatı 2017 yılı itibariyle 172 milyar dolar olan sektörde Çin, Almanya ve ABD ilk sıralarda yer alıyor. Toplam 180 ülkeye ihracat yapan Türkiye, dünya ihracat pazarında %1,46’lık bir paya sahip. Alüminyumda dünya ithalatı ise 2017 yılı itibariyle 173 milyar dolar oldu. Sektörde ilk sırada yer alan ithalatçılar ABD, Çin ve Japonya olurken, Türkiye’nin dünya ithalattaki payı %2 seviyesinde bulunuyor.

Son 5 yılda Türkiye’nin ihracatı %6 oranında artarken, 2017 yılı itibariyle 2,4 milyar dolara ulaştı. Almanya, %16’lık pay ile ihracatta ilk sırayı alırken, onu %5,88 pay ile İngiltere ve %5,19 ile İtalya takip ediyor. Sektörün en çok ihraç ettiği ürünler çubuk-profil, sac-levha-şerit ve inşaat aksamları olarak sıralanıyor. İhracatta hedef ülkeler ise başta AB olmak üzere, Fas, Kuveyt, Katar, Suudi Arabistan, Meksika, Şili ve Kanada olarak belirlendi.  Sektörün 2023 ihracat hedefi ise 8 milyar dolar seviyesinde bulunuyor.

İDDMİB İnfo Stand İle Katıldı

Bu yıl 12’incisi düzenlenen sektörün prestij fuarı olan Aluminium Dusseldorf 2018’e İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği info stand ile katıldı. Fuara 64 Türk firması da bireysel katılım gösterdi. İDDMİB Başkanı Tahsin ÖZTİRYAKİ ve yönetim kurulu üyelerinin yanında Türkiye’nin Düsseldorf Başkonsolosu Şule GÜREL ve Düsseldorf Ticaret Ataşesi Anıl Gürtuna KAYA katılımcı firmaların standlarını ziyeret etti. Yapılan ziyaretlerde Almanya ekonomisi ile Türk Alüminyum sektör ihracatı değerlendirildi, ayrıca Türk firmalarının pazar hakkında görüşleri konusunda bilgi edinildi.

Target Rises in Aluminum Exports

Turkish companies operating in the aluminum sector, one of the important export sectors of Turkey, took place in one of the industry’s most important trade fair in Dusseldorf Aluminum held in 2018. While 64 Turkish companies took part in the fair, last year the sector realized 2.4 billion dollars export and set the bar 20% higher this year. Highlighting the importance of value-added production in the sector, Istanbul Iron and Non-Ferrous Metals Exporters’ Association (IDDMIB) President Tahsin ÖZTİRYAKİ stressed that the export unit price increase target could be reached with the manufacturing of value-added products.