Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

zahit logoZahit Alüminyum, Yeni Pazarlar Keşfediyor

Türkiye’nin sektöründe lider kuruluşları arasında yer alan ve yaklaşık 35 yılı bulan deneyimi ile yurt içinin yanı sıra yurt dışı pazarlarda da rekabet avantajlarını en iyi şekilde kullanan Zahit Alüminyum, yeni pazarlara yelken açtı.

 

 

zahit aluminium 49a

Adana OSB’de, 65 bin metrekaresi kapalı, toplam 100 bin metrekare alanda yer alan iki ayrı tesiste; alüminyum profil, kompozit panel ve güneş ışığını elektrik enerjisine dönüştüren fotovoltaik güneş paneli üreten Zahit Alüminyum’un Yönetim Kurulu Üyesi Elif BALBAY ÖZ, kaliteli üretim kozunu dünya pazarlarında en iyi şekilde değerlendirdiklerini bildirdi.

Hedef Pazarlar

Elif BALBAY ÖZ, Almanya, Romanya, Avusturya, İsviçre, Bulgaristan, İtalya, Polonya, Kıbrıs, Gana, Suriye, Etiyopya, Gürcistan, Kosova, Togo, Cezayir, Filistin, Tunus, Türkmenistan, İsrail, Mısır, Irak, İran, Azerbaycan ve Suudi Arabistan ağırlıklı olarak yaptıkları ihracatla yetinmediklerini, yeni pazarlara yelken açtıklarını belirtti.

Avrupa Pazarı İçin Berlin’e Ofis

Yüksek alım gücü nedeniyle Türk sanayicisi için her zaman en büyük ihracat kapısı olan Avrupa pazarını çok önemsediklerini belirten Elif BALBAY ÖZ, “Bu pazarda yenilikçi ürünlerimizle etkinliğimizi artırmak istiyoruz. Onun için Almanya Berlin’i merkez seçtik. Avrupa pazarına yönelik tüm operasyonlarımızı, 2016 yılında Berlin’de açtığımız bu ofisimizden yürütüyoruz. Buradan Avrupa’da bizim sektörümüzde faaliyet gösteren firmaların büyük bölümüne ulaşmayı hedefliyoruz. Yoğun gayretimiz ve yüksek kaliteye sahip ürünlerimizle, diğer pazarlarda elde ettiğimiz başarıyı Avrupa’da da tekrarlayacağımıza inanıyoruz” dedi.

Elif BALBAY ÖZ, Avrupa’nın yanı sıra Güney Afrika’nın da hedef pazarları arasında yer aldığını, ayrıca Amerika pazarı için fizibilite çalışmalarının devam ettiğini vurguladı.

Üretimin Yüzde 20’si İhraç Ediliyor

BALBAY ÖZ, pazarlarda en büyük kozlarının kaliteli ve inovatif ürünler olduğuna dikkati çekerek, geçtiğimiz aylarda kurdukları Ar-Ge Merkezi ile bu kozlarını daha da güçlendirdiklerine dikkati çekti. Hammaddede dışa bağımlılık ve yüksek enerji maliyetlerine rağmen dünya pazarlarında boy gösterdiklerini belirten Elif BALBAY ÖZ, şunları kaydetti: “Hali hazırda üretimimizin % 20’lik kısmını ihraç ediyoruz. Geriye kalan kısım yurtiçi pazarında satışa sunuluyor. Önümüzde kısa, orta ve uzun vadeli hedeflerimiz var. İhracattaki hedefimiz ise bunu kademeli olarak her yıl artırmak. Çünkü yapılan her ihracatı, ülkemizin dış ticaret açığına sunduğumuz bir katkı olarak değerlendiriyoruz.”

Zahit Alüminyum discovers new Markets

Zahit Alüminyum, one of the leading companies in its industry in Turkey using the competitive advantages in the best way possible in the local and foreign markets with an experience of approximately 35 years sails forth for new markets.

zahit aluminium 49b