Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

sisecam logoŞişecam, “Türkiye’nin En Çok Ülkeye İhracat Yapan Şirketi” Unvanını Aldı

Türkiye’nin en fazla ihracat yapan şirketleri arasında yer alan Şişecam Topluluğu, Türkiye İhracatçılar Meclisi’nin (TİM) “İlk 1000 İhracatçı Firma” araştırmasına göre, “Çimento, Cam, Seramik ve Toprak Ürünleri” kategorisinde “ihracat lideri” olurken, 154 ülke ile “en çok ülkeye ihracat yapan şirket” unvanını aldı.

Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdür Prof. Dr. Ahmet KIRMAN, konuya ilişkin olarak yaptığı açıklamada, ürünleriyle tüm dünyada Türkiye’yi temsil etmenin gururunu yaşadıklarını belirterek, “81 yılı aşkın deneyimimiz, 22 bine yakın çalışanımız ve 13 ülkeye yayılan üretim faaliyetlerimiz ile bugün satış yaptığımız ülke sayısı 154’e ulaştı. Ülkemizi ürünlerimizle tüm dünyada temsil etmenini gururunu yaşıyoruz” dedi.

sisecam 47 2a

Uluslararası Satışların Payı Yüzde 54 Seviyesine Ulaştı

Şişecam Topluluğu’nun konsolide satışları içinde Türkiye’den yapılan ihracat ile yurt dışı üretimden  satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların payının 2016 yılı sonu itibarıyla yüzde 54 seviyesine ulaştığını belirten KIRMAN, 2016 yılında 1.5 milyar dolar seviyesinde uluslararası satış gerçekleştirdiklerini  kaydetti. Şişecam Topluluğu’nun satışlarında en büyük payı Avrupa’nın aldığına işaret eden KIRMAN, “2016 yılı için

Topluluk satışlarının bölgesel dağılımında en büyük pay yüzde 62 Avrupa’ya ait. Satışlarımızın yüzde 20’si Afrika ve Ortadoğu, yüzde 11’i Asya ve Okyanusya, yüzde 7 ise Amerika olarak gerçekleşti. Faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda dünyada ilk üçe girme, sürdürülebilir karlı büyüme ve operasyonel mükemmellik hedeflerimiz doğrultusunda çalışmalarımızı sürdürüyoruz” diye konuştu.

Şişecam was entitled with “Turkish Company Exporting to Most Countries”

Şişecam Community located within the companies which is exporting the most of Turkey was the exportation leader” in “Cement, Glass, Ceramics and Earth Products” category by “Leading 1000 Exporter Companies” of Turkish Expoters Council (TIM); was entitled as the company “exporting to most countries” with 154 countries.