Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

sisecam logoŞişecam’ın İlk Yarıda Net Satışları Yüzde 13 Artışla 4 Milyar TL’yi Aştı

Şişecam Topluluğu’nun, 2016 yılı Haziran  ayı sonu itibariyle net kârı 390,5 milyon TL oldu. Şişecam Topluluğu’nun 2016 yılı Ocak-Haziran dönemindeki konsolide net satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artışla 4 milyar TL’yi aştı. 

sisecam 1

Yılın ilk yarısında 578 milyon TL yatırım harcaması gerçekleştiren Topluluk, bu dönemde 2,1 milyon tondan fazla cam, 1,1 milyon tondan fazla soda ve 1,8 milyon tondan fazla endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.

Şişecam Topluluğu, 2016 yılı Ocak-Haziran dönemindeki konsolide net satışlarını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 13 artırarak 4 milyar TL seviyesinin üzerine çıkardı. Topluluğun Haziran ayı sonu itibarıyla net karı da 390,5 milyon TL oldu. Yılın ilk çeyreğinde yurt içi ve yurt dışındaki kuruluşlarında 2,1 milyon tondan fazla cam üreten topluluk, bu dönemde 1,1 milyon tondan fazla soda ve 1,8 milyon tondan fazla endüstriyel hammadde üretimi gerçekleştirdi.

Şişecam Topluluğu Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve Genel Müdürü Prof. Dr. Ahmet KIRMAN, topluluğun 2016 yılı OcakHaziran dönemine ilişkin mali tablolarının açıklanmasının ardından ilk yarı sonuçlarla  ilgili şu değerlendirmelerde bulundu: “2016 yılı ilk yarısında konsolide net satışlarımız 4 milyar TL’yi aştı. Konsolide satışlar içindeki Türkiye’den yapılan ihracat ile yurt dışı üretimden satışların toplamını ifade eden uluslararası satışların payı ise yüzde 51 oldu. Bu dönemde yaklaşık 697 milyon ABD Doları seviyesinde uluslararası  satış gerçekleştirdik. Maliyet, üretimin coğrafi dağılımı gibi konularda devam eden optimizasyon çalışmalarımızın sonucunda, 2016 yılı  ilk yarısında konsolide EBITDA hacmimiz 877 milyon TL seviyesinde gerçekleşti.Ana ortaklık payına düşen gelirlerimizdeki azalışın sebebi ise yılın ilk yarısında Topluluğumuzun  çapraz hissedarlıkların elimine edilmesi yoluyla sermaye yapısının sadeleşmesini hedefleyen stratejimiz doğrultusunda iştiraklerimizin sahip olduğu diğer halka açık iştiraklerimizin hisselerinin satılması olmuştur.”

578 Milyon TL’lik Yatırım Harcaması

Topluluk olarak 2016 yılının ilk yarısında 578 milyon TL düzeyinde yatırım harcaması gerçekleştirdikleri ve 338 milyon ABD Doları tutarındaki  ihracat hacmiyle ülke ekonomisine katkıda bulunmaya devam ettiklerini ifade eden Prof. Dr. Ahmet KIRMAN, şöyle devam etti: “Mali yapımızı topluluğun istikrarlı büyüme çizgisindeki devamlılığı  koruyacak, önümüzdeki dönemlerde de büyümemizi destekleyecek şekilde daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz. Üretim noktalarımızın optimizasyonuna yönelik çalışmalarımızın  hızını artırarak sürdürürken, maliyetlerimizi de, başta artan otomasyon kullanımı olmak üzere tüm etkin yöntemleri kullanarak optimize etmeye devam edeceğiz. Bu vesileyle demokrasimiz ile birlikte ülkemizin birlik ve bütünlüğünü hedef alan 15 Temmuz saldırısını bir kez daha esefle kınıyor, demokrasi ve milletin egemenliğine olan inancımızla yurt içinde ve yurt dışındaki faaliyetlerimizi hedeflerimizde hiçbir sapma olmadan kesintisiz sürdürmeye devam ediyoruz.”

Net Sales of Şişecam Within the First Quarter Have Exceeded

4 Billion TL With an Increase of %13 Net profit of Şişecam Group as of the end of June has been 390,5 million TL. Consolidated net sales of Şişecam Group for the period of January-June, 2016  have exceeded 4 billion TL with an increase of %13.