Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

aluteams logo“Global Marka Olma Hedefiyle, Pazar Payımızı Artırıyoruz”

Aluteams A.Ş. Genel Müdürü Ömer Faruk VELİOĞLU gerçekleştirdiğimiz söyleşide alüminyum aksesuarları üreten global firmaların Türkiye distribütörlüğünü üstlendiklerini belirterek; “Sektördeki birikim, uzman personel ve kusursuz yürüyen lojistik ağımız sayesinde sektördeki yerimizi sağlamlaştırarak, global bir marka haline gelmek gayreti içerisindeyiz” dedi.

 

 

 

aluteams 43

Firmanızın günümüz faaliyetleri ile birlikte sektördeki gelişimini kısaca anlatır mısınız?

Aluteams  2014 yılında  İstanbul  Çağlayan’da  kurulmuş Kurtoğlu Alüminyum iştiraki bir şirkettir. Kurtoğlu Alüminyum’un sektördeki 30 yıla yakın deneyimi sonrasında alüminyum aksesuar sektöründe hızla büyümesini sürdürmektedir. Aluteams, alüminyum aksesuarları üreten global firmaların Türkiye distribütörlüğünü yapmaktadır. İtalya ve Almanya’dan ithal ettiği ürünlere, Türkiye’de üretilen yerli ürünleri de ekleyerek İran, Irak, Kıbrıs, Azerbaycan, Gürcistan, Ermenistan, Mısır’a ve Afrika ülkelerine ihraç etmektedir.

Üretim, satış ihracat  rakamlarınız  ve ticari  ilişkiler geliştirmeyi planladığınız ülkeler  hakkında  bilgi  verir misiniz?

Üretim anlamında, Kurtoğlu Alüminyum iştiraki olan üretici firmamızı piyasadaki ihtiyaçlar açısından yönlendirerek  ve kendimize ait ürün kalıpları yaptırarak sektöre yerli ürünleri kazandırıyoruz. Bu kalıpları yaptırırken en büyük avantajımız dünya devlerinin de distribütörü olmamız ve elimizdeki mevcut marka ve ürün çeşitliliğinin çok fazla olması. Bu sayede piyasadaki fiyat optimizasyonunu sağlayarak her projeye uygun ürün ve fiyat sunmamız mümkün oluyor. Öncelikli hedefimiz yurt içi ve yurt dışı satış bayiliklerimizi geliştirerek çalıştığımız her ülkede ki pazar payımızı arttırmaktır. Rusya, Suriye ve Libya öncelikli olarak bayilik sistemiyle var olmayı planladığımız ülkelerdir. Söz konusu organizasyonu 2017 yılı ikinci yarısından sonra hayata geçirmeyi umuyoruz.

Marka bilinirliğini sağladığınız ürün gruplarınız ve bayili ğini yaptığınız markalar hakkında bilgi paylaşır mısınız?

Bünyemizde bulunan iş ortaklığı yaptığımız firmalar sırasıyla Giesse, Ragni gibi İtalyan firmaları, GU, Siegenia gibi Alman markalarıdır. Yerli markalarda ise Kale, Aally ve çok sayıda yerli üretim yapan firma ile çalışmaktayız. Sektördeki birikim, uzman personel ve kusursuz yürüyen lojistik ağımız sayesinde sektör deki yerimizi sağlamlaştırarak, global bir firma haline gelmek gayreti içerisindeyiz. Başlıca ürün gruplarımız köşe bağlantılar, kapı ve pencere kolları, menteşeler, cephe sistemleri aksesuarları, sürme sistem aksesuarları, kilitler, çift açılım sistemleridir.

Önümüzdeki dönemde katılım sağlamayı düşündüğünüz fuar organizasyonları söz konusu mu?

Ekim ayı içerisinde Mısır’da gerçekleşen Build Expo’ya katılım sağladık. 3 günlük bir organizasyondu. Marka bilinirliği açısında faydalı bir etkinlik oldu, birkaç firma ile görüşmelerimizi sürdürmekteyiz. Önümüzdeki dönemde yurt içi ve Mayıs 2017 tarihindeki Erbil Irak fuarına katılmayı planlamaktayız.

Sektörünüzün genel durumu ve geleceği hakkında ön görüleriniz nelerdir?

Öncelikle dünyada inşaatlar hızla güzelleşiyor ve daha estetik hale geliyor. Yeni modern binaların hepsinde alüminyum cep he sistemleri kullanılmakta. Türkiye’de yaklaşık 130 adet alüminyum ekstrüzyon fabrikası bulunuyor. Bu firmaların büyük veya küçük ölçekli olmalarına bakmaksızın sayıya baksak bile, sektördeki firma adedinin çokluğu talebin çokluğundan kaynaklanmaktadır ve bu sayede alüminyum aksesuar firmalarına olan ihtiyaç anlaşılabilir. Biz sektörün ülkenin büyüme oranlarının üzerinde bir oran ile büyüyeceği kanaatindeyiz ve gelecek seneler için çalışmalarımızı bu öngörü doğrultusunda yapmak tayız.

2017 yılı hedef ve beklentilerinizi değerlendirir misiniz?

Bu yılki ciro beklentimiz 2015 yılı  ile paralellik gösteriyor ve bu konuda açıkçası memnunuz. 2017 yılı içerisinde ise aktif büyümenin yanında cirosal bazda da ciddi bir artış beklentisi içerisindeyiz.

Son olarak eklemek istediğiniz farklı bir detay söz ko nusu mu?

Aluteams olarak biz dünyadaki alüminyum aksesuarlarıyla ilgili tüm gelişmeleri takip ederek ülkemizin hizmetine sunmaya devam edeceğiz. Ülkemiz büyümeye ve gelişmeye devam ettikçe bizde kendi sektörümüzde bu gelişmeye katkı sağlama gayreti ve hedefi içerisindeyiz. Gerek katılacağımız fuarlar, gerek getireceğimiz yeni ürün ve markalar sayesinde önümüzdeki yıllarda marka bilinirliğimizi artırarak Aluteams adının daha fazla duyulacağına eminiz.

“We are Increasing Our Market Share with the Target to Become a Global Brand”

In the interview we held, Aluteams A.Ş. General Manager  Ömer Faruk VELİOĞLU stated  that  they  undertake  Turkish  distributorship   of  global companies  producing  aluminium  accessories and  he  said: “With  our sectoral knowhow, our specialised personnel and logistics net which operates perfectly well, we are working to become a global brand”.