Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

yildiz cam logoFuarlar; Ürün Satış ve Marka Tanıtım Açısından, Önemli Kazanımlar Elde Edilmesini Sağlamaktadır

Yıldız Cam Yurtdışı Satış Müdürü Dilek SÖNMEZ gerçekleştirdiğimiz söyleşide Glasstec Fuarı’na düzenli olarak katılım sağladıklarını ifade ederek, mimari camlarda her türlü çözüm alternatiflerini katılımcı ve ziyaretçiler için sergilediklerini sözlerine ekledi.

 

 

yildiz cam 42a

Firmanızın geçmişten günümüze markalaşma sürecine değinir misiniz?

Bizim için marka; kalite demektir. Ne kadar iyi mal / hizmet olursa olsun, ne kadar etkili bir tanıtım yapılırsa yapılsın, iyi düşünülmüş, iyi organize edilmiş bir pazarlama, satış stratejisi, tekniği yoksa başarı şansı yok demektir. Herhangi bir markanın başarısı için vazgeçilmez unsur referanstır. Yaptığımız tüm işlerde elde ettiğimiz referanslar yaptığımız / sunduğumuz işin bilinirliliğini artırmış ve şirketimizin isminin dünden bugüne taşınmasında büyük rol oynamıştır.

Marka bilinirliğini sağladığınız ürün gruplarınıza ve teknolojik alt yapınıza vurgu yapar mısınız?

Yıldız Cam;   Trakya Cam, AGC, Guardian, Pilkington, PPG ve Saint Gobain gibi yüksek kaliteli float cam üreticilerinden mimari cam temin ederek, müşterilerine ve projelere her türlü işlenmiş mimari camı (güvenlik,   ısı ve güneş kontrollü çift camlar, dekoratif camlar, ses kontrol camları ve satın camlar) sağlayabilmektedir. Marka bilinirliğimizi ürün gruplarımıza göre ortaya koyduğumuzu söylemek yetersiz olur. Aslında marka bilinirliğimizin ana nedeni; güçlü bir satış kadromuzun sahada sürekli olarak aktif rol alması ve alınan projelerin başarıyla sonuçlanmasıdır.

yildiz cam 42b

Üretim kapasitesi, iç satış, ihracat rakamlarınız ve ticari ilişkiler geliştirmeyi planladığınız ülkeler hakkında bilgi verir misiniz?

Yıldız  Cam  olarak  İstanbul’da  25.000   m²   kapalı  alan, Kocaeli’nde 19.000 m² kapalı alana sahip 2 fabrikamız bulunmaktadır. Yıllık çift cam kapasitemiz 1.200.000 m², cam işleme 1.200.000 m², lamine 900.000 m², temperde ise 850.000 m²’dir. Şirketimiz yurt içinde ve yurt dışındaki birçok önemli projelere mimari cam temin etmektedir. Şuanda dünya genelinde 26 ülkeye ihracat yapmaktayız. Şirketimizin 2015 yıl sonu ihracat cirosu 10.000.000 €’dur. Ticari ilişkilerimizi geliştirmeyi planladığımız ülkeler başta Ortadoğu ülkeleri, Türkî Cumhuriyetler ve İskandinav ülkeleridir.

Düsseldorf’da düzenlenecek olan Glasstec Fuarı’na hangi ürün gruplarınız ile katılmayı planlıyorsunuz?

Fuara dair öngörünüzü ve beklentilerinizi değerlendirir misiniz? Glasstec Fuarına düzenli olarak katılım sağlamaktayız. Mimari camlarda her türlü çözümlerimizi sergilemekteyiz. Glasstech Fuarı mal ve hizmet üreticilerinin ve tüketicilerinin belli zaman ve mekân dilimi içerisinde buluştukları bir pazar niteliği taşımakta ve belirli bir sektöre yönelik olması katılımcı firmalara “ilgili talebi” doğrudan, kısa sürede ve en etkili biçimde yakalama imkânı vermekte; bu sayede de hem satış hem tanıtım açısından önemli kazanımlar elde edilmesini sağlamaktadır. Bu açıdan fuar mevcut ve potansiyel ticari ilişkilerimizin artmasına aracılık edecektir.

yildiz cam 42c

 

yildiz cam 42d

Üniversite – sanayi işbirliği kapsamında geliştirdiğiniz projeleriniz söz konusu mu? Üretim teknolojilerine ve Ar-Ge yatırımlarına verdiğiniz önceliğe değinir misiniz?

Üniversitelerle iş birliği çalışmalarına hem zihinsel hem de aktivite olarak yoğun mesai harcamasını gerçekten gelecek için umut verici bir gelişme olarak değerlendiriyorum. Üniversitelerin görevi, eğitim ve öğretim hizmetleri vermenin dışında, temel ve uygulamalı alanlarda araştırma yapmaktır. İş çevrelerinin üniversiteler ile iş birliğini artırmaları gerekiyor. Özellikle rekabetin arttığı bir dönemde bilimsel faaliyetlerden uzak üretimde bulunmak, firmalara çok şey kaybettirecek. Bu iş birliği sonucunda sanayiler ürün çeşidini sürekli artırmak, yüksek kaliteli ürün üretmek ve üretim maliyetini düşürebilmek için gerekli çalışmalarda bulunabilecekler. Sanayi kuruluşlarının kalkınmasında, gelişmenin sürdürülebilirliği ve Ar-Ge faaliyetleri çok önemli rol oynamaktadır. Bu sürdürülebilirliği destekleyebilen en önemli unsurlardan biri de üniversite-sanayi iş birliğidir.

Markanızın gelecekteki vizyonu hakkında bilgi paylaşır mısınız?

Hep daha iyiyi üretmek marka kalite politikamızı oluşturmaktadır. Gelecekte sektöre ve topluma faydalı olabilecek işler ortaya koymak temel vizyonumuzdur. Şirketimizi global pazarda bilinir bir marka haline getirmek en büyük hedefimizdir.

Son olarak eklemek istediğiniz farklı bir detay söz konusu mu?

Bizlere göstermiş olduğunuz ilginizden dolayı derginiz ve ekibinize çok teşekkür ederiz.

“Exhibitions  Enable Important Gains As Regards To The Product Sales and Brand Introduction”

Dilek SÖNMEZ, who is the Foreign Sales Manager of Yıldız Cam, has stated that  they attend Glasstec Exhibition regularly and she added that  they displayed all kinds of solution alternatives for architectural glasses to the participants and the visitors.