Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

uzuner logo

Sektörümüzde Talepten Çok Üretim Söz Konusu
Çevreye ve doğaya saygınlık ilkesini kendisine prensip edinen Uzuner Alüminyum Genel Müdürü Necmi UZUNER ile yaptığımız söyleşide sektörde talepten fazla üretimin olmasına dikkat çekerek; “İç pazarda son beş yıldır talepten fazla üretimin olması ciddi sıkıntılara yol açıyor. Dolayısı ile haksız rekabet fabrikaların kâr marjlarının düşmesine neden oluyor” dedi.

 

 

uzuner 1


Markanızın dünden bugüne gelişim sürecini değerlendirir misiniz?
Uzuner Alüminyum yaklaşık 29 yıldır alüminyum sektörüne aralıksız hizmet vermektedir. İlk yıllarımızda alüminyum toptan satışı yaparak sektöre hizmet veriyorduk. Daha sonraki yıllar yurt içinde ve yurt dışında mağazalar açarak markabilinirliğimizi sağladık. 2005 yılında Rusya’da açtığımız satış mağazamızı 2009 yılında gümrük vergilerinin çok yükselmesinden dolayı kapatmak durumunda kaldık. 2011 yılında Beylikdüzü’nde ki alüminyum fabrikamızı açarak daha ulaşılabilir olma hedeflerimizi gerçekleştirdik. Yurt içindeki hemen hemen tüm şehirlere ürün gruplarımızı ulaştırmaktayız. 14 ülkeye de ihracatımız söz konusudur. Yurt içindeki ve yurt dışındaki fuar organizasyonlarına da zaman zaman katılım gerçekleştirerek kalite politikamızı ve marka bilinirliğimizi dikkatlere sunuyoruz.

İhracat oranlarınızı okurlarımız için değerlendirir misiniz?
Üretim kapasitemizin yüzde 30-40’ını Avrupa’ya ihracat olarak gerçekleştirmekteyiz. 

2014 yılını ekonomik kazanımlar olarak değerlendirir misiniz?
Uzuner Alüminyum olarak her yıl yüzde 5-10 rakamsal büyüme gerçekleştiriyoruz. 2015 yılının Ocak-Şubat aylarında ki yavaş seyir her ne kadar bizi mutsuz etse de genel anlamda 2015 yılının ilk yarısında hedeflerimizi tutturduk. 2015 yılının ikinci yarısında da inşallah ekonomik gelişimin olumlu seyri ile stabil büyüme sergilemeyi hedeflemekteyiz.

Fabrikanızdaki statik boya tesisinizden bahseder misiniz?
Elektrostatik toz boyama işlemi standartlara uygun olarak yapılmaktadır. Sektördeki lider boya tedarikçileri ile çalışılarak tüm standart Ral renkleri ve ayrıca müşteri isteğine bağlı özel renklerle çalışıyoruz.

Dövizdeki artış nedeniyle hammadde fiyatlarındaki artış için neler söylemek istersiniz?
Son iki aydır doların yüksek seyir göstermesinden dolayı fiyatların artış gösterdiği bir gerçektir. Doların yükselmesi sebebiyle satmış olduğumuz ürün gruplarını aynı fiyat üzerinden koyamamaktayız. Bu sebep ile firmaların en büyük sıkıntısı döviz kurlarındaki aşırı dalgalanmadır. Bu dalgalanma fiyatlarımıza yansıdığı için müşterilerimizin memnuniyetsizliği söz konusu olabiliyor. Müşterilerimize ürüne yansıyan zam olmadığını kur dalgalanmasından yansıyan fiyat istikrarsızlığı olduğunu ifade etmeye çalışarak bu memnuniyetsizliği çözüme kavuşturmayı hedefliyoruz.

Sektörün sıkıntılarından söz edecek olursanız hangi konuya dikkat çekmek istersiniz?
Sektörümüzdeki en büyük sıkıntının pazara sunulan aynı tip ürün gruplarının varlığı diyebiliriz. Pazarda talepten fazla üretimin olması özellikle son beş yıldır ciddi sıkıntılara yol açıyor. Dolayısı ile haksız rekabet fabrikaların kâr marjlarının düşmesine neden oluyor. Bu sebep ile ister istemez sırf ayakta kalma mücadelesi sergileyen firmaların varlığından söz edilebilir.

Alüminyum’un son yıllardaki yukarı seyir göstermesini nasıl değerlendiriyorsunuz?
Haklısınız, alüminyumun kullanım alanlarının artması ile yukarı seyir gösterdiği doğrudur. Fakat Avrupa ile ülkemizi kıyasladığımızda çok geride olduğumuzu da vurgulamamız gerekiyor. Kişi başı tüketim olarak çok geride olduğumuz kesin. Yurt dışındaki oranları yakalamamız gerekliliği söz konusu. Dolayısı ile pazardaki rekabet artışı bundan kaynaklanıyor. Çok fazla fabrika olması zaman zaman kalitedeki düşüşe de neden olabiliyor. Bizim sektörümüzde yaşanan en büyük sıkıntının düşük fiyata mal alma amacıyla kaliteden yoksun üretimlerin gerçekleştirilmesi. Bu sorunda bizim gibi kaliteye önem veren markaların sektörde zorlanmasına neden olabiliyor.

Son olarak eklemek istediğiniz bir detay var mı?
Global krizi yok saymadan, 2015 yılının tüm firmalar için başarı dolu bir yıl olmasını temenni ediyoruz. Size ve ekibinize teşekkür ederek, yayın hayatınızda başarılarınızın daim olmasını diliyoruz.

“Manufacturing is The Subject in Our Sector Rather Than Demand”
“Being more manufacture than demand in domestic market causes serious troubles. Thus, unfair competition decreases the profit margin of plants” Uzuner Alüminyum General Manager Necmi UZUNER who appropriates respect of environment and nature principle says on our interview by pointing out that there are more manufacture than demand in the sector

uzuner 2