Sehitlerimiz

EDİTORYAL

2023 Değerlendirmeleri ile 2024’e BakışKemal Bey resim 2021

Mimart Yayıncılık olarak 18 yıldır sektörün temsilciliğini üstlenen Win&ARTProje   ALU&Art Dergilerimizde firmalarımız, kurum ve kurulușlarımız ile 2023’ü değerlendirdik; 2024 öngörülerimizi masaya yatırdık. Geçtiğimiz yıl yaşadığımız “Yüzyılın felaketi” olarak tanımlanan Kahramanmaraş Depremlerinin 1.yılında, deprem ülkesi olduğumuz gerçeğini merkez noktamızda tutarak, doğru planlama, doğru proje, ehil müteahhitlik ve sıkı denetim hususlarının önemini yeniden vurguladık.

Sektör temsilcilerimiz ile birlik ve beraberlik içerisinde çalışmalarımızı sürdürürken, sektörümüz için önemli olan her türlü organizasyon ve fuarlarda firmalarımızı temsil ederek onların ulusal ve uluslararası yolculuklarına değer kazandırmaya devam ediyoruz.

19-23 Şubat tarihleri arasında Almanya Stuttgart’ta düzenlenen R+T Almanya Panjur, Kapı-Geçiş ve Güneşten Koruma Sistemleri Fuarı’nda yerimizi aldık. Türk katılımının yüzde 100 arttığı fuarda Türkiye 120 firmayla en yüksek ikinci uluslararası katılım gerçekleştiren ülke oldu.

19-22 Mart 2024 tarihlerinde Almanya Nürnberg’te düzenlenecek olan kapı pencere sektörünün en büyük ve en önemli buluşmalarından biri Fensterbau Frontale Fuarı’nda, Tek Türk Medya Partneri olarak yerimizi alacağız. 1. Holde bulunan 132 nolu standımızda, fuara özel olarak hazırladığımız dergimizin dağıtımını gerçekleştireceğiz. Fuar alanındaki reklam ve tanıtım faaliyetlerimizle, sektör temsilcilerimizin geniş kitlelere ulaşmasını sağlayacağız.

Diğer yandan; Tüyap Fuarcılık’ın yurtdışı fuar satış ve medya partneri olarak Güneydoğu Avrupa’nın yükselen yıldızı Belgrad’ta geçtiğimiz yıl ilkini düzenlediğimiz WindoShow - Uluslararası Pencere, Kapı, Cam ve Ekipmanları Fuarı’nın 2.’si için hazırlıklarımızı tamamladık. Bu yıl 22-24 Nisan 2024 tarihlerinde Seebbe Yapı Fuarı ile eş zamanlı olarak düzenlenecek fuarın satışlarını gerçekleştirmeye devam ediyoruz.

“Güçlü Sanayi, Güçlü Türkiye” vizyonumuzla, ihracatta öncü, tüm sektör paydaşlarımızla birlikte uluslararası arenada hedeflerimizin ötesini görerek hep birlikte geleceğe emin adımlarla ilerleyeceğiz. Bu inancımız milletimizin çalıșmak ve üretmek konusundaki üstün mücadeleci gücüyle daha da yeşeriyor. Tüm firmalarımız yarattığı istihdam, üretim ve ihracat faaliyetleriyle Türkiye ekonomisine sunduğu katma değeri her geçen gün artırıyor.

Bizler de Win&ARTProje - ALU&Art Dergileri olarak ülkemiz ekonomisine katkı sağlayan tüm firmalarımızın başarılarıyla gurur duyuyoruz. Bu vesileyle sektör temsilcilerimize teşekkür eder, gelecek Ramazan Bayramınızı en içten dileklerimizle kutlarız. 

 

imza

iddmib logoAlüminyum Sektöründe Vergi Kalkarsa Sektörü Uçururuz

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları  Birliği Yönetim  Kurulu  Başkanı  Rıdvan  MERTÖZ, 2016 yılının ihracat hedeflerinin 7.1 milyar dolar olduğunu açıkladı.

İDDMİB’den 7.1 Milyar Dolarlık İhracat Hedefi.

 

 iddmib 2a

İDDMİB’den 7.1 Milyar Dolarlık İhracat Hedefi

İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkanı Rıdvan MERTÖZ, sektör değerlendirmesi için basın mensuplarıyla İstanbul’da bir araya geldi. 2016 yılının ilk 5 ayında sektörün ihracat performansını değerlendiren Rıdvan MERTÖZ; çevresel faktörler, hammadde fiyatlarındaki düşüşe rağmen hedeflerine ulaşmak için var güçleriyle çalıştıklarını belirtti.

2016 yılının ilk 5 ayında Demir ve Demir Dışı Metaller Sektörü ihracatının 2,5 milyar dolara ulaştığını ifade eden MERTÖZ, “Yıl sonu hedefimiz 7.1 milyar dolar. Global sıkıntılar var, çevresel faktörler ve hammadde fiyatlarındaki düşüşe rağmen tüm gayretimizle çalışıyoruz” dedi. İDDMİB çatısı altında birleşen sektörlerin ihracat birim fiyatlarının yüksek olduğunun altını çizen MERTÖZ, “Türkiye’nin ihracat birim fiyatı 1,5 dolar civarında. Birliğimize bağlı sektörlerde ise ortalama birim fiyatı 4 dolar. Hedefimiz bu rakamı 7 dolara çıkarmak. 2023 yılı hedeflerini yakalamak için yeni pazarlar keşfetmemiz, var olan pazarlarımızda ihracatımızı artırmamız gerek. Bu da katma değerli ve yenilikçi ürünler üretmekle olur. Bunun yolu ise Ar-Ge, inovasyon ve tasarımdan geçiyor” dedi.

iddmib 2d  iddmib 2e

İhracat rakamlarını değerlendiren Rıdvan MERTÖZ, “OcakMayıs 2016 döneminde 1,4 milyar dolar ile sektör ihracatımızın yüzde 55’ini gerçekleştirdiğimiz AB’ye olan ihracatımız geçtiğimiz  yılın aynı dönemine göre miktaren yüzde 15 değer olarak ise yüzde 5 arttı. Bunun dışında 112 ülkeye ihracatımız da artış gösterdi. Kongo, Beyaz Rusya, Polonya, Gana ve Etiyopya’ya gibi ülkelere ihracatımız ciddi oranda yükseldi. İhracatımızda ilk sırada yer alan Almanya, Fransa ve İtalya’ya ihracatımız azda olsa artarak devam ediyor” diye konuştu.

Sektörün Ur-Ge projeleriyle tüm dünyaya açılmayı hedeflediğini belirten MERTÖZ şunları söyledi: “Bu projelerin yüzde 75’i Bakanlık tarafından destekleniyor. Ur-Ge ile yeni ihracat pazarları aranıyor. Şirketler kendi başlarına giremeyecekleri zor ve uzak pazarlara giriş yollarını buluyorlar. Ur-Ge çalışmaları sayesinde birçok firmamız Kolombiya, Panama, Japonya gibi pazarlara ilk defa ihracat gerçekleştirdi.”

‘Ne Yapsam Satarım Dönemi Bitti’

İhracatta artık “ne yapsam satarım” döneminin bittiğini vurgulayan MERTÖZ, “Irak, Suriye gibi kolay mal sattığımız pazarlar daraldı. Gerçek mücadele yeni başladı. Katma değerli ürünler üreterek yeni pazarlarda yer almalıyız” dedi.

Rıdvan MERTÖZ ihracat çalışmaları hakkında şunları söyledi: “Heyecanımızı kaybetmeden yeni pazarlara gidiyoruz. Amerika kıtası önceliklerimizden biri. Gerçekleştirdiğimiz çalışmaların meyvesini toplamaya başladık. Önümüzdeki dönemde rekabet daha da artacak. Güney Kore,  Gana, Nijerya, Brezilya, Japonya ve Endonezya portföyümüze girdi. Bu sene 3 fuara milli katılım gerçekleştirdik. 2009 öncesi Avusturalya’da olmamızın bir anlamı yoktu. Çünkü yakın ülkelere ürün yetiştiremiyorduk. 2015 yılında kendimizi çok uzaklarda bulduk. İhracatçılar bu süreçte çok şey öğrendi. Devamlı uzaklarda da koşmayacağız.

Çevre ülkelerde yaşanan sıkıntılar sona erdiğinde yerimizi rakip ülkelere kaptırmayacağız. Irak ve Suriye’deki müşterilerimiz çok zor günler geçirdi, işlerini kapattılar. Ancak birçok iş adamı vatanına dönecek ve işlerini yapmaya devam edecek. Biz de oradaki bağlantılarımızı sürdürmeye devam edeceğiz. Bu fırsatı değerlendireceğiz.”

iddmib 2c

iddmib 2b

‘Alüminyum Sektörü Hammadde Sıkıntısı Yaşıyor’

İDDMİB Başkanı Rıdvan MERTÖZ, alüminyum hammadde ithalatındaki yüzde 3-6’lık vergiden sektör olarak rahatsızlık duyduklarını belirtti. Yıllık 2.5 milyar dolar ihracat yapan alüminyum sektörünün vergi nedeniyle zor durumda olduğunu vurgulayan MERTÖZ, “Sektör yüzde 5-6 karla çalışıyor. Yüzde 3-6’lık ithalat vergisi yüzünden firmalar çok düşük oranda kar ediyor. Birçok üretici zor durumda” dedi.

MERTÖZ, “Hammadde uygulanan gümrük vergilerinin düşük kar marjları ile çalışan ve hammaddesinin yüzde 95’ini yurt dışından ithal eden Türk alüminyum sektörünü ciddi anlamda olumsuz etkiliyor. AB şirketleri kendi kaynaklarını kullanarak veya EFTA ülkelerinden ithalatla gümrük vergisiz tedarik edebiliyor. Eşit rekabet şartlarının sağlanması için yüzde 95 oranında ithalata bağımlı olan ülkemizin de yüzde 0 gümrük vergisi ile ithalat yapabilmesi hayati önem taşıyor” dedi.

Hammadde sorunuyla ilgili Bakanlık ile görüşmelerinin sürdüğünü ifade eden MERTÖZ, “Bu konuda iki çözüm yolu mevcut. Birincisi Ekonomi Bakanlığı Avrupa Birliği Genel Müdürlüğü’nün çalışmalarıyla vergi kaldırılacak ya da AB gibi Mozambik ve Gana ile ikili iş birliği anlaşmaları içine Türkiye’de dahil edilerek söz konusu ülkelerden biz de 0 vergi ile hammadde ithal edebileceğiz. Alüminyum sektöründe vergi kalkarsa sektörü uçururuz” diye konuştu.

Kaynak: Metalik Dergisi Sayı 40

Export Target for 7.1 Billion Dollars from İDDMİB

Rıdvan MERTÖZ, who is the Board Chairman of İstanbul Iron and Non-iron metals Exporters Union, has  declared  that  their export target  for  year 2016  is 7.1 billion dollars.