White Rose “Güçlü Engel Güvenli Geçiş”
White Rose Otomasyon Genel Müdür Yardımcısı Metin AKHAN yaptığımız röportajda, “Kaliteli ürün, marka bilinirliği, satış sonrası servis ve ulaşılabilirlik bir firmanın sürekli iş yapıp, ayakta kalması için en büyük etkendir. Bu bilinçle daha çok çalışıp, hem ülkemiz ekonomisine fayda sağlamak, hem de marka olarak daha iyi konuma gelmek istiyoruz” dedi.
Röportajımıza başlarken sizi tanıyabilir miyiz? Geçmiş mesleki tecrübelerinizden bahseder misiniz?
1977 Almanya doğumluyum. Kısa bir süre yurt dışında kaldıktan sonra Türkiye’ye dönüş yaptık. İlkokul, ortaokul ve lise eğitimimi Gümüşhane’de tamamladıktan sonra, İstanbul’a geldim. Belli bir süre değişik iş kollarında çalıştıktan sonra, 2001 yılında Akgüller Motor’da (White Rose) işe başladım. Şuan firmanın Genel Müdür Yardımcısıyım. Yaklaşık 14 yıldır White Rose Otomasyonda çalışmaktayım. İlk 7 yıl İstanbul’da bulunan Marmara Bölge Müdürlüğünü yaptım. Son 7 yıldır ise Karaman’da fabrikanın başında bulunmaktayım.
Markanızın dünden bugüne sergilemiş olduğu gelişim sürecini değerlendirir misiniz?
Tabi ki, birazda firmamızdan bahsetmek istiyorum. 25 yıldır otomasyon ve otomatik kapı sektöründe bulunmaktayız. 2005 yılına kadar Akgüller Motor olarak 2 adet ürün üretip, diğer ürün gruplarının Türkiye ana dağıtıcılığını yaptık. Akgüller Motor olarak ürettiğimiz ürünlerin White Rose isminde dağıtımını yapmaktaydık. 2005 yılında üretimimizi İstanbul’dan Karaman’a taşıdığımızda markamız olan White Rose ismini şirket ismimiz olarak değiştirdik. Satmış olduğumuz diğer ürün markalarını bırakıp kendi ürünlerimizi üretmeye başladık ve şu an itibariyle 22 adet ürünü kendi markamızla üretip, bayilerimizin ve nihai tüketicinin hizmetine sunmaktayız.
Rakipleriniz karşısında markanızı destekleyecek ve başarısını garantileyecek sürdürülebilir rekabetçi avantajlarınız nelerdir?
Üretmiş olduğumuz her ürünün görsel patentini, faydalı model patentini, çalışma ve performans testlerini ve diğer tüm belgelerini aldıktan sonra (ki bu belgeler çıkmadan önce, farklı şartlara göre testleri yapılmış bulunmaktadır) ürünün sevkiyatını yapmaktayız. Bu bizim için çok önemli bir nokta. Kendimizi, markamızı, ürünümüzü ve bu ürünü kullanacak olan bayileri böyle sağlama almaktayız.
Üretimini ve/veya satışını yaptığınız ürün gruplarınızdan bahseder misiniz?
Üretim ve ürün grubumuz bizi diğer rakiplerimizden ayıran en büyük özelliğimiz. Üç ürün grubunda toplam 22 adet ürün üretmekteyiz. Nedir bu ürünler ve gruplar: 1. Ev Otomasyonu (Kollu bariyerler, sürgülü bahçe kapısı motorları, kişisel park yerleri için dubalar, garaj kapıları, fotoselli kapılar v.s.) 2. Endüstriyel Grup (Seksiyonel kapılar, hızlı sarmal PVC kapılar, hızlı PVC katlanır kapılar, yükleme rampaları, yükleme körükleri, hızlı sürgülü kapı motorlar v.s.) 3. Güvenlik Grubu (Road Blocker, hidrolik mantar bariyerler, hidrolik tuzaklar, Acordion Road Blocker, seyyar Road Blocker, manuel mantar bariyer, sabit mantar bariyer, manuel kasis v.s.) Bu üç grubu da bünyesinde üreten dünyada tek firmayız. Kimi firma sadece ev otomasyonu üretir, kimisi ev ve endüstriyel grubu üretir, kimisi sadece güvenlik ürünlerini üretir. Bu 3 grubu da bünyesinde üreten tek firmayız.
Faaliyet alanlarınızı ve referanslarınızı hangi marka ve kurumlar oluşturuyor?
Eski bir firma ve üretici olduğumuzdan dolayı referanslarımız çok tabi ki, ama şöyle kısaca bahsetmek gerekir ise; devlet kurumlarının her birimine ürün veriyoruz. Ayrıca belediyeler, askeriye, konsolosluklar, oteller, fabrikalar, hastaneler, bankalar, bankaların genel müdürlükleri ve özel sektör dâhil her kesime iş yapmaktayız.
Yurt içinde ve yurt dışında katılmayı planladığınız / katılım sağladığınız fuarlar hangileridir? Fuarların markanıza yansımalarını değerlendirir misiniz?
Türkiye’de en son 2013 yılında R+T Fuarı’na katılmıştık, ama ağırlıklı yurt dışı fuarları daha aktif. Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, İngiltere, Hindistan, Ürdün, Moldovya, Cezayir, Suriye ve Irak katılmış olduğumuz fuar ülkeleridir. Bundan sonra Birleşik Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, İngiltere’deki fuarlar biraz daha ağırlıklı olacak.
Yurt dışı pazarlarına bakış açınız ile birlikte önümüzdeki dönemlerde hangi ülkeler ile ticari ilişkiler geliştirmeyi planladığınız ifade eder misiniz?
Yurt dışı pazarının ve üretilen ürünlerin yurt dışına satılarak ülke ekonomisine sağlayacağı katkı asla tartışılmaz. Bizlerde bu konuda çok hassas davranarak yurt dışı pazarını daha da artırma yolunda ilerlemekteyiz. Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri, Qatar, Kuveyt, Irak, Türkmenistan ve Ürdün ağırlıklı ürün gönderip ciddi projelere imza attığımız yerlerdir.
Markanızın sürdürülebilir ekonomiye sağladığı katkılardan bahseder misiniz?
Kaliteli ürün, marka bilinirliği, satış sonrası servis ve ulaşılabilirlik bir firmanın sürekli iş yapıp, ayakta kalması için en büyük etkendir. Bu bilinçle daha çok çalışıp, hem ülkemiz ekonomisine fayda sağlamak, hem de marka olarak daha iyi konuma gelmek istiyoruz.
2016 yılına az bir süre kala markanız için belirlemiş olduğunuz hedefleriniz, beklentileriniz ve bu doğrultuda gerçekleştireceğiniz yatırımlar, projeler nelerdir?
2016 yılının 2015 yılından daha iyi geçeceğine inanıyorum. 2016 yılında yurt dışı pazarına biraz daha ağırlık vermek istiyoruz, ama iç piyasayı da tabi ki asla boş bırakmayacağız. Bunun için hedeflerimiz ve yatırımlarımız var. Şu an mevcutta 10.000 m2 üzerine 7.500 m2 kapalı alanda çalışmaktayız. Ama alan olarak yetmemektedir. 30.000 m2’lik bir alan aldık ve bunun üzerine 10.500 m2 kapalı alan inşaatı projesi bitti ve inşaata başlandı. Daha kaliteli üretim, daha hızlı üretim yapmak için bunlar şart.
Sizin özellikle vurgulamak istediğiniz farklı bir detay var mı?
Sadece bizlere değil üretim yapıp, istihdam yaratan tüm üretici firmalara destek verilmesi gerekiyor. Üretici olarak bizlerinde tabi ki sıkıntıları var. Özellikle yurt dışı pazarında, bunlar kendi bünyemizde sürekli konuştuğumuz ve kendi imkânlarımızla aştığımız problemlerdir. Kısacası üreticinin önü açıldığında Türkiye’nin önü açılacaktır. Ben buna inanıyorum.
White Rose said: “Strong Barrier, Secure Transition”
Metin AKHAN, Assistant General Manager of White Rose Automation said in the interview we held with him: “Quality products, brand recognition, after sales services, and accessibility are the biggest factors for a company to survive and to make continous work. With this awareness, by working harder, we aim to attain a better position while contributing to the economy of our country.”